Team Old Time • Nyheder • Videoer • Billeder • Nostalgi • Kontakt • Teamet • Links • Forside
Teamet
Præsentation af teamet

Teamet er startet af Inge & Troels Nielsen i 2007. Køretøj - Opel Kadett C coupe GT/E. I 2010 kom Karin & Niels Peder Nielsen med. Køretøj - VW Golf C. Vi deltager i historiske løb (regularity) i Danmark & Tyskland. Vi deltager også i træf og andre sjove ting, hvor vi kan møde ligesindede.

Teamet består af følgende . . .


Ditte Rolighed Nielsen
Observatør
Laborant

Karin Bork Nielsen
Kører
Radiograf

Niels Peder Rolighed Nielsen
Observatør / Kører
Servicetekniker


Inge Mørch Nielsen
Observatør.
Pensioneret dagplejer

Troels Rolighed Nielsen
Kører / Observatør
Pensioneret post

Emil Rolighed Nielsen
Kører
Produktør

Biler i teamet . . .

Inge & Troels.: Opel Kadett & Audi.
Karin & Niels Peder.: Golf I & II. & Polo Fox.
Emil.: Polo.

Team Old Time udgør den ene halvdel af "DANSK TYSK HISTORIC TEAM". Dette team blev dannet i 2011. Det er faktisk en lidt sjov historie.

I efteråret 2010 / vinteren 2011 var der en del politisk ballade mellem den danske & tyske regering. Der blev talt meget om samarbejdes vanskeligheder. Dette kom på tale til "Vinter Classic" 2011. De implicerede i diskussionen var fra Tyskland - Barbara & Hans-Ulrich Blankenburg og fra Danmark - Niels Peder & Troels Nielsen. Vi mente ikke der var "samarbejdes problemer" mellem den danske & tyske menigmand, så vi blev hurtigt enige om at danne "DANSK TYSK HISTORIC TEAM".
Nu har vi så et Team, som vi kan bruge til at stille op med, til diverse tyske løb, hvor det er hold konkurrencer. Det har vi meget fornøjelse af.

Se mere om Dansk Tysk Historic Team - udvikling og resultater under "Nyheder" og fanen "Dansk Tysk Historich Team"
IngeBarbaraKarin MarenHans-Peter

TroelsHans-Ulrich Niels Peder

Den grønne Golf
Golf-1 blev produceret fra 2. marts 1974 til juni 1983 i et stk. antal på over 5. Millioner. De første biler var ude ved forhandlerne i august 1974 og en 2 dørs 1,1 50HKmodel kostede 7995,- DM. Golf-1 var fra starten en succes og allerede i Oktober 1976 var der produceret 1 mill. stk. og dermed den suverænt mest solgte bil i Tyskland.

Vores Manilagrüne Golf Type 1 står i original lak og er aldrig blevet svejset. Bilen blev i december 1979 solgt til Herr Kathe af VW-Audi Forhandler Eric Damke KG - Braunsweig. Senere overtog hans svigersøn - også Braunsweig - Golfen. I 2007 købte Auto-ECK i Hillerse bilen og her blev den fundet af en dansk VW samler. Den havde 30.000km på tælleren, da vi købte den i sommeren 2010.

Det er en del af værdien for os at bilen bliver brugt og giver os nogle oplevelser. Så kan man få lov til at kører rundt på torvet i de gamle byer rundt omkring.

Den orange Kadett
Opel Kadett C coupe GT/E årg. 1977. Bilen er samlet i Antwerpen II. - Belgien. Produktions antal af modellen - 1.9 GT/E fra 1975 - 77. 8660 stk. Bilens ny pris i 1977 var 67.973,45 Kr. Bilen har en 1.9 liters motor med indsprøjtning. En 4 trins gear kasse. Bremserne er skiver for & tromler bag.

Bilen er registret første gang d. 16 feb. 1977 af Gerda & Stig Larsen, Holme Olstrup ved Næstved. Bilen har kun haft denne ene ejer og i de sidste aktive år, er den kun brugt som sommerbil. Bilen er blevet afmeldt d. 31. aug. 1999. Siden har den stået i laden hos den daværende ejer. Gerda & Stig har kun kørt 132.000 km. i bilen.

Her stod bilen da vi, gennem Karsten Svensson, købte den i feb. 2006. Vi, og vores venner, har så brugt et år, god og vel, på at adskille, reparere og samle bilen igen. Bilen er lavet som da den kom fra fabrikken, dog har vi valgt at skifte seler. De originale seler sider dog stadig i bilen. Resultat: En GT/E i original stand. Vi deltager meget gerne i arrangementer i Tyskland, hvor der er meget stor interesse om ældre køretøjer og der er mellem 100 og 250 deltagere til et arrangement.

Bilen SOLGT november 2023. Læs evt. artikel fra 30-11-23.

Den røde Golf
VW Golf Gti 1,8 16V 129HK med Katalysator og 5 gear. Årgang 1990 - Youngtimer og en kommende klassiker. Golf-2 blev produceret fra Juni 83 til September 91. Det samlede produktionstal (Golf 1 og 2) overstiger 12 mill. stk. heraf ca. 1 mill Golf Gti.

Vores Golf Gti, er færdigbygget i Wolfsburg d. 2. Nov. 1990 og indregistreret 1. gang d. 5. December 1990. To dage senere udleveres bilen til den første ejer: Horst Janke ( F. 1926 ) Berlin af Carl F.W. Staamann, Händler der V.A.G. - Berlin. I Oktober 2004 foretager VW Autohaus Staamann, det sidste eftersyn i Tyskland. Kilometertælleren står nu på 32600 km. og Horst Janke, som nu er en ældre herre, tæt på 80 år, afmelder bilens Fahrzeugsbrief, i Juli 2005. I September bliver Golfen toldregistreret i Danmark. Og 7 år senere, i August 2012, får den igen ny ejer.

Vi er således den 4. ejer af bilen. Alle ejere har forstået at passe den godt, og den fremstår i original lak med kun 79.000 km. på tælleren, da den bliver sat til salg på Sjælland, hos Stelvio, Måløv. Her køber vi den i Februar 2014, og har efterfølgende fået den synet, og påbegyndt "kærlig pleje" som gerne skulle sikre den veteranstatus, en skønne dag. Lige nu, ligner den en 3-4 år gl. velholdt brugt bil, og står overalt i original stand, hvilket er ret usædvanligt for en Gti - bil med 3 forrige ejere. Nr. 2 ejer har dog eftermonteret alarm og startspærresystem.

Vi vil bruge bilen til Youngtimer-løb i Tyskland, og glæder os til den ekstra komfort, Recardo-sæderne, motorkraften og de fine køreegenskaber giver denne 2. gennerations Golf - indbegrebet af "Das Auto".

The red Fox
VW Polo Fox 1,3 55HK med katalysator og 5 gear. Årgang 1991 - Modelserie Polo II 86C produceret fra Oktober 1981 til September 1994. VW ville egentlig have udfaset modellen i 1990 - men på grund af Polo II's enorme succes blev introduktionen af efterfølgeren, Polo 6N (eller Polo III) udskudt flere gange. Derfor betegnes modellen meget ofte som Polo 2F (Facelift). Og denne model med de firkantede forlygter blev produceret fra Oktober 1990. Polo 86C blev bygget i totalt 13 år - næsten lige så længe som forgængeren 86 og efterfølgeren 6N tilsammen. Altså en meget populær, praktisk og velkørende bil, som stadig ses i gadebilledet.

Bilen har fra 1991 – 2004 haft 3 tyske ejere i Winsen (Luhe – Tyskland) Og har kørt 69.000 km, da Hydro Texaco i Tebstrup importere bilen og ved salg får den nye ejer bilen synet og betalt toldafgift. Af uransagelige grunde bliver der aldrig sat nummerplader på, og den står herefter i opvarmet garage til efteråret 2017, hvor vi køber den, blot for at sætte den i ny opbevaring til efteråret 2019 hvor den endelig kan trille ud på vejene omkring Sunds, som afløser for vores (lidt for rustne) Polo fra 1989.

Den røde Polo
VW Polo Cl 1,0 45HK med katalysator. Årgang 1991 - Modelserie Polo II 86C produceret fra Oktober 1981 til September 1994. VW ville egentlig have udfaset modellen i 1990 - men blev på grund af Polo II's enorme succes blev introduktionen af Polo 86C-efterfølgeren, Polo 6N (eller Polo III) udskudt flere gange. Derfor betegnes modellen meget ofte som Polo 2F (Facelift). Og denne model med de firkantede forlygter blev produceret fra Oktober 1990. Polo 86C blev bygget i totalt 13 år - næsten lige så længe som forgængeren 86 og efterfølgeren 6N tilsammen. Altså en meget populær bil, som stadig ses i gadebilledet.

Bilen er i sin tid solgt af Flemming Sølvsten Automobiler A/S i August 1991 til en dame som har kørt 72.000 km frem til Februar 2015, hvor bilen afmeldes. I 2017 bliver den så sat til salg og den bliver klargjort og synet af Nøvling Autoværksted i januar/februar 2018.

Udover almindelig daglig transport bruger Emil bilen til Bilorienteringsløb.

Den grå Audi
Audi Coupe 2.2 E. 5 cyl. Årgang 1989. Produktions antal af modellen (88.- 91. B3. type 89.) vides desværre ikke. Bilens ny pris i 1989 var ca. 365.000,- kr. Bilen har en 2.2 liters 5 cyl. motor med indsprøjtning. En 5 trins gear kasse. Bremserne er ventilerede skiver for & skiver bag.

Første gang der er info om bilen her i landet, er 20. nov. 1996, hvor den har en ejer i Hillerslev på Fyn. Bilen bliver så den 20. feb. 2012. solgt til en person i Odense, der ikke kører meget i bilen. Her står bilen, da vi d. 11. juni 2020 køber den. Kilometerstand 221.000. Vi er den fjerde ejer på bilen.

Bilen er som da den kom fra fabrikken, dog har vi valgt at friske den op med de originale AUDI Rallystriber, fra midt 80'erne. Resultat: En Coupe næsten i original stand. Vi bruger bilen til Hyggeture, Træf, Historiske Pålideligheds-Rally og til Oldtimer / Youngtimer-løb i Danmark og Tyskland, eller andre steder i Europa. Også til ferieture. Vi deltager meget gerne i arrangementer i Tyskland, hvor der er meget stor interesse for ældre køretøjer, og der er mellem 100 og 250 deltagere til et arrangement.