Team Old Time
Præsentation af teamet

Teamet er startet af Inge & Troels Nielsen i 2007. Køretøj - Opel Kadett C coupe GT/E. I 2010 kom Karin & Niels Peder Nielsen med. Køretøj - VW Golf C. Vi deltager i historiske løb (regularity) i Danmark & Tyskland. Vi deltager også i træf og andre sjove ting, hvor vi kan møde ligesindede.

Teamet består af følgende . . .

I den grønne Golf  &  den røde Golf


Ditte Rolighed Nielsen
Observatør
Laborant


Karin Bork Nielsen
Kører
Radiograf


Niels Peder Rolighed Nielsen
Observatør / Kører
Servicetekniker


Emil Rolighed Nielsen
Kører / Observatør
Produktør
I den orange Kadett


Inge Mørch Nielsen
Observatør.
Dagplejer


Troels Rolighed Nielsen
Kører / Observatør
Pensioneret Post


Lars Peder Nielsen
Webmaster
Pensionist
 

Team Old Time udgør den ene halvdel af "DANSK TYSK HISTORIC TEAM". Dette team blev dannet i 2011. Det er faktisk en lidt sjov historie.


I efteråret 2010 / vinteren 2011 var der en del politisk ballade mellem den danske & tyske regering. Der blev talt meget om samarbejdes vanskeligheder. Dette kom på tale til "Vinter Classic" 2011. De implicerede i diskussionen var fra Tyskland - Barbara & Hans-Ulrich Blankenburg og fra Danmark - Niels Peder & Troels Nielsen. Vi mente ikke der var "samarbejdes problemer" mellem den danske & tyske menigmand, så vi blev hurtigt enige om at danne "DANSK TYSK HISTORIC TEAM".

Nu har vi så et Team, som vi kan bruge til at stille op med, til diverse tyske løb, hvor det er hold konkurrencer. Det har vi meget fornøjelse af.

Se mere om Dansk Tysk Historic Team - udvikling og resultater under "Nyheder" og fanen "Dansk Tysk Historich Team"

IngeBarbaraKarinMarenHans-Peter

TroelsHans-UlrichNiels Peder
Den grønne Golf




Golf-1 blev produceret fra 2. marts 1974 til juni 1983 i et stk. antal på over 5. Millioner. De første biler var ude ved forhandlerne i august 1974 og en 2 dørs 1,1 50HKmodel kostede 7995,- DM. Golf-1 var fra starten en succes og allerede i Oktober 1976 var der produceret 1 mill. stk. og dermed den suverænt mest solgte bil i Tyskland.

Vores Manilagrüne Golf Type 1 står i original lak og er aldrig blevet svejset. Bilen blev i december 1979 solgt til Herr Kathe af VW-Audi Forhandler Eric Damke KG - Braunsweig. Senere overtog hans svigersøn - også Braunsweig - Golfen. I 2007 købte Auto-ECK i Hillerse bilen og her blev den fundet af en dansk VW samler. Den havde 30.000km på tælleren, da vi købte den i sommeren 2010.

Det er en del af værdien for os at bilen bliver brugt og giver os nogle oplevelser. Så kan man få lov til at kører rundt på torvet i de gamle byer rundt omkring.
Den orange Kadett



Opel Kadett C coupe GT/E årg. 1977. Bilen er samlet i Antwerpen II. - Belgien. Produktions antal af modellen - 1.9 GT/E fra 1975 - 77. 8660 stk. Bilens ny pris i 1977 var 67.973,45 Kr. Bilen har en 1.9 liters motor med indsprøjtning. En 4 trins gear kasse. Bremserne er skiver for & tromler bag.

Bilen er registret første gang d. 16 feb. 1977 af Gerda & Stig Larsen, Holme Olstrup ved Næstved. Bilen har kun haft denne ene ejer og i de sidste aktive år, er den kun brugt som sommerbil. Bilen er blevet afmeldt d. 31. aug. 1999. Siden har den stået i laden hos den daværende ejer. Gerda & Stig har kun kørt 132.000 km. i bilen.

Her stod bilen da vi, gennem Karsten Svensson, købte den i feb. 2006. Vi, og vores venner, har så brugt et år, god og vel, på at adskille, reparere og samle bilen igen. Bilen er lavet som da den kom fra fabrikken, dog har vi valgt at skifte seler. De originale seler sider dog stadig i bilen. Resultat: En GT/E i original stand. Vi deltager meget gerne i arrangementer i Tyskland, hvor der er meget stor interesse om ældre køretøjer og der er mellem 100 og 250 deltagere til et arrangement.
Den røde Golf
VW Golf Gti 1,8 16V 129HK med Katalysator og 5 gear. Årgang 1990 - Youngtimer og en kommende klassiker. Golf-2 blev produceret fra Juni 83 til September 91. Det samlede produktionstal (Golf 1 og 2) overstiger 12 mill. stk. heraf ca. 1 mill Golf Gti.

Vores Golf Gti, er færdigbygget i Wolfsburg d. 2. Nov. 1990 og indregistreret 1. gang d. 5. December 1990. To dage senere udleveres bilen til den første ejer: Horst Janke ( F. 1926 ) Berlin af Carl F.W. Staamann, Händler der V.A.G. - Berlin. I Oktober 2004 foretager VW Autohaus Staamann, det sidste eftersyn i Tyskland. Kilometertælleren står nu på 32600 km. og Horst Janke, som nu er en ældre herre, tæt på 80 år, afmelder bilens Fahrzeugsbrief, i Juli 2005. I September bliver Golfen toldregistreret i Danmark. Og 7 år senere, i August 2012, får den igen ny ejer.

Vi er således den 4. ejer af bilen. Alle ejere har forstået at passe den godt, og den fremstår i original lak med kun 79.000 km. på tælleren, da den bliver sat til salg på Sjælland, hos Stelvio, Måløv. Her køber vi den i Februar 2014, og har efterfølgende fået den synet, og påbegyndt "kærlig pleje" som gerne skulle sikre den veteranstatus, en skønne dag. Lige nu, ligner den en 3-4 år gl. velholdt brugt bil, og står overalt i original stand, hvilket er ret usædvanligt for en Gti - bil med 3 forrige ejere. Nr. 2 ejer har dog eftermonteret alarm og startspærresystem.

Vi vil bruge bilen til Youngtimer-løb i Tyskland, og glæder os til den ekstra komfort, Recardo-sæderne, motorkraften og de fine køreegenskaber giver denne 2. gennerations Golf - indbegrebet af "Das Auto"

Emils Røde Polo



VW Polo Cl 1,0 45HK med katalysator. Årgang 1991 - Modelserie Polo II 86C produceret fra Oktober 1981 til September 1994. VW ville egentlig have udfaset modellen i 1990 - men blev på grund af Polo II's enorme succes blev introduktionen af Polo 86C-efterfølgeren, Polo 6N (eller Polo III) udskudt flere gange. Derfor betegnes modellen meget ofte som Polo 2F (Facelift). Og denne model med de firkantede forlygter blev produceret fra Oktober 1990. Polo 86C blev bygget i totalt 13 år - næsten lige så længe som forgængeren 86 og efterfølgeren 6N tilsammen.
Altså en meget populær bil, som stadig ses i gadebilledet.

Bilen er i sin tid solgt af Flemming Sølvsten Automobiler A/S i August 1991 til en dame som har kørt 72.000 km frem til Februar 2015, hvor bilen afmeldes. I 2017 bliver den så sat til salg og den bliver klargjort og synet af Nøvling Autoværksted i januar/februar 2018.

Udover almindelig daglig transport er det tanken at bruge bilen til bl.a. Bilorinteringsløb.