20. maj til 5. juni 2011.
Nu skal vi på tur. Vi har 2 uger fri. Vi skal deltage i 3 Internationale Historiske løb, indeholdende Sekund etaper og orienterings etaper. Vi skal også deltage i 2 Nationale Historiske løb. Indhold ukendt på nuværende tidspunkt, men nok mest hygge.
Det er fredag morgen d. 20. maj.
Vi har pakket vores gamle Kadett og her kl. 8.30 går det sydpå. Vi er forbi Bramdrupdam, hos Vagn fra KAC. Vi henter tillægsregler på tysk til hans Stjerneløb i okt. Vi følger A7 til vi når frem til Hamburg og holder lige i kø en time, inden vi slipper gennem Elbtunnellen. Vi følger nu A1. Frem til Bremen. Så går det sydpå af de mindre veje til vi når frem til vores Zimmerfrei, beliggende på Hollweder Str. 8 i Levern 32351 Stemwede Tyskland. Der er ca. 530 km hertil. Vi er fremme her kl. 17.05. Det er et lille nedlagt landbrug ca. 4 km uden for Levern. Lige i skovkanten. Et rigtigt hyggeligt sted. Vores værtspar er rigtig hyggelige mennesker. Han er 83 og syg, men tuller alligevel lidt rundt og laver det han kan, og hygger sig med det. Han har mange steder hvor han kan sidde og hvile sig. Hun er 76, og det er hende der står for udlejningen. Hun vil kun leje ud til almindelige mennesker, de rige kan tage på hotel. Hun snakker rigtig meget og er bange for at tingene ikke er i orden og godt nok. Vi kan fortælle hende at det er et fint værelse vi har fået og toilet / bad er også OK.
Vi kører om i byen og kikker på start stedet, hvor løbet skal starte i morgen. Så kører vi, efter råd fra vores værtinde, ind på ”Gasthaus Jobusch”. Den ligger i krydset ved landevej L770 / L767. Kun ca. 1 km fra hvor vi bor. Vi er her kl. 18. Der er to fester der i aften og ikke åben for andre gæster. Vi fortæller at vi er blevet sendt herned henne fra ”Privatpension Kastanienhof” og så har de et lokale, hvor vi kan være, hvis vi vil spise den menu de får til festen. Det er aspargessuppe, okseroulade med asparges, grøntsager og kogte kartofler. Vi får to øl og to glas vand. I alt 33,60 €. Vi er tilbage kl. 19.10. Vi sætter os nede på den lille mur / kant ved indkørslen og nyder den lune aften. Vi kikker på morgendagens opgaver. Konen kommer og siger, at vi gerne må bruge deres terrasse. Det gør vi så. Det er rigtig hyggeligt her omme i haven. Det bliver ikke sent, inden det bliver sengetid. Vi er rigtig godt brugte efter nogle hektiske uger derhjemme.
Lørdag d. 21. Maj.
Vi står op kl. 6.00. Vi skal være i teknisk kontrol kl. 7.00. Det er i dag vil skal deltage i det. . .
41. Int. ADAC Rallye Stemweder Berg Historic. RALLYE "HISTORIC" 21. Mai 2011.
”Papirabnamme” er inde i byens Sportshals Cafeen. Efter lidt snak frem og tilbage får vi udleveret startnumre, spise billetter, m.m. Vi får det sat på bilen og kører om i teknisk kontrol. Det er ved den lokale Mercedes forhandler, som bor lige nabo til. Op på liften og så bliver bilen tjekket. Alt er OK. Jeg får lige besked på, at når jeg kører ned fra liften og kommer uden for porten, ja så vil han gerne have en bremse prøve. Det får han så, men Inge har ikke hørt efter og er lige ved at smutte ned af sædet, da vi jo ikke har taget seler på. Nu er det så tid til et velfortjent morgenmåltid. Og det er rigtig godt. Alt hvad vi kan spise og dejlig kaffe / tee. Der er ”kun” tilmeldt 50 hold, heraf 13 i vores klasse, da der også er et tilsvarende løb ved Osnabrück. Ikke særlig godt timet. Til gengæld er der ingen ”turister” kun garvede folk. Der er tre klasser. Sport, Tourensport og Touristik. Men alle klasser til hold med erfaring. Og hold vi har konkurreret med i andre løb. På os virker det lidt mærkeligt, at de kører i andre klasser, og med mindre sværhedsgrad. Sport har størst sværhedsgrad. De kalder det taktik i forhold til deres forskellige turneringer. I dette løb er der to hold vi kender. Det er fam. Blankenburg fra Lübeck (BMV 2002 ti. 1970), og Manfred Kolbe & Hans Lehr fra Hamburg / Bremen ( MG B Roadster. 1967) Vi lærer et nyt hold at kende, det er Franz Ickler & Christel Steineke fra Hannover ( Jaguar E-type S1. 1964).
Vi har start nr. 10 og skal af sted 10.10. Vi får rutebogen 45 min. før og får efter lidt hjælp fra start nr. 4, Holger & Fabian, (de kører i en meget flot rød Volvo 544 Sport fra 1960), fundet ud af, hvordan opgaverne skal løses frem til middagspausen. Vi starter med en lille orienteringsopgave (OT) på 3.2 km. frem til SS 1 (sekundetape). Det er en lille rundbane, hvor vi skal køre 1.8 omgang og så ud på et lille stykke til mål. Den er 3,84 km. Der er 2 fotoceller (FC). Det går fint føler vi. Så er der igen en lille OT på 8 km. til SS 2. Den er på 8.72. km. med 1 FC. Igen føler vi der er i orden. Etape 3 er en OT på 24 km. Her er der tre rigtig hæle detaljer hvoraf de to giver fejlkørsel til en del hold. Vi får dem alle tre. Vi er nået frem til SS 3. 6.3 km. 1 FC. Herefter en OT på 23 km. uden de store ting. Nu skal vi til gengæld ud på noget vi ikke før har prøvet. Vi har et A4 kort med en masse punkter på. På 3 punkter er der opgiver rutelængde, hvis man ellers kører rigtig, 1 – 6,40 km. 2 – 13,80 km. 3 – 18,20 km. På disse punkter ”kan” der være en tidskontrol. Alle veje skal betragtes som ”ensrettede”. Det vil sige, de kun må benyttes i samme retning anden gang. Det er tilladt at krydse og dreje f.eks. fra syd til et kryds til venstre og senere fra nord til samme kryds til både venstre og højre.
Så vidt så godt. Vi skal køre med 40 km/t. Vejene er små, bakkede og meget snoet. Det går fint og vi når 1 (første chance for tids notering) til tiden, men ingen kontrol her. Lige før 2 får vi drejet af fortidligt, men ser det straks, men når dog ikke frem til tiden. Her er der kontrol og vi indkasserer en max straf. 10 stp. øv. 3 når vi lige nøjagtig. Ingen kontrol. Øv. Så går det skævt. Der er kommet en ny vej i terrænet, (men ikke på kortet) den tager vi ca. 2 km. Resultatet bliver, at vi ikke kan få noget til at passe. Tilbage. Vi finder fejlen og den rigtige rute, men det koster på tiden. Vi kører det, vi mener, bil og omgivelser kan tåle, men må indkassere et strafminut ved den næste opgivende kontrol. Jow. Det var sørme en svær OT opgave, der gav mange hold problemer. Det viser sig, at vi har kørt rigtig rute. Fedt. Så pyt med vores tids straf selv om det er træls. Videre. SS 4. Den er 5 km. 1 FC. Så igen en OT på 17.5 km. Her er der 2 rigtig fæle finter, som vi finder. En af vores konkurrenter, også i en GT/E, overhaler os med fuld skrue lige før en af de gode finter, så vi holder lige ind til siden, til han er ude af syne, inden vi drejer. Kort efter er vi fremme ved middagspausen og vi kan ikke dy os for at spørge dem, hvorfor de ikke ville have det sidste skilt med hjem.
Pausen er på ”Schloss Hüffe”. Vi spiser ude i haven. Det er Grevinden der giver mad og drikke, mod at pausen bliver hos hende hvert år. Fint, sådan nogle folk skulle der være nogle flere af. Og sikke en buffet. Vi har 1½ times pause. Efter et dejligt måltid, er det tid til at kikke på sidste del af løbet. Løbslederen, der er en stor bøs udseende mand, af få ord, kommer lige hen forbi vores bil, kikker ind og siger, ”es geht gut was, aber gut Messen”. På dansk, det går jo godt, men mål godt efter. Så er han væk igen. Det gør vi så.
Første etape er en OT på 27 km. Her er der igen 3 steder hvor der skal passes rigtig godt på. Deltagerne kommer flere steder fra og fra alle mulige retninger, så det er med at have selvtilliden i orden. Vi når frem til SS 5. - 7.8 km. 1 FC. – næste OT – 27 km. Her er det 2 svære steder, og specielt den første har vi nogen bøvl med at finde den rigtige lille smutvej, men det lykkes til sidst. Så er det tid til SS 6 – det er igen en rundbane. Vi skal køre 1.4 omgang og så ud. Den er 4,81 km og har 2 FC. Så til dagens sidste etape. Det er en OT på hele 55,7 km. Her er der mange fejl muligheder, og de er rigtig fint lavet. Flot arbejde hr. løbsleder. Vi finder dem alle, men kører desværre forbi et skilt. Øv. Hele løbet er på 212 km med 37 km sekund etape. Vi er fremme ved mål ved hotel ”Wilhelmshöhe” kl. 17.30. Se nu kender vi jo ikke resultatet endnu. Jeg har af min fætter Lars, lært, at man skal blive enige om, om det har været godt eller skidt, inden man kender resultatet. Så det har vi gjort os til vane. Dette løb har været svært og krævende, men også rigtigt sjovt. Det kunne vi godt tænke os at køre en anden gang, hvis dette bliver muligt. Halvdelen af vores løbskort har været 1:25.000 resten 1:50.000. Altså ikke som hjemme, hvor der ofte bliver brugt en 1:100.000, der så ændres til 1:50.000. Det giver mange flere muligheder på de tyske kort.
Alle deltagerne sidder uden i den store have og fortæller, lige som i Danmark, masser af motor sports historier. Også dem der går på krykker. Folk sidder virkelig og hygger sig i den lune sommer aften. Det er skyfrit, ingen vind og 28 grader. Vi går rundt og prøver på at sælge nogle danske løb til dem. Der er stor interesse, især om de gamle rutebøger jeg har fået af Vagn, fra hans ”Stjerneløb” i år 09 & 10. De fleste mener, det er til at finde ud af, men har dog svært ved at huske at danske veje ikke er ”ensrettede” og at vi også køre 1 stregede veje. Så må vi se om det giver deltagere på et tidspunkt.
Så er det, her kl. 20.30, tid til festmiddag. Det er med i prisen. Også drikkevarer. Vi får først marineret andebryst på jordbær & ruccola. Det smager fantastisk. Hovedretten er friske asparges med røget skinke med Hollandaise eller kryddersmør. Kartofler, schnitzel og grillet kyllingebryst. Ov, hvor bliver vi mætte. Desserten er frisk rabarber kompot med budding kugler. Rigtig lækkert. Var vi mætte før, ja så ved jeg ikke, hvad vi skal kalde det nu.
Så kommer resultaterne endelig på bordet. Det er alle tyske løbslederes største fornøjelse, at holde på dem så længe som muligt. Vi har 10 stp for et manglende skilt. Så 10 stp. for en max tid. Så 1 stp. for at komme et minut forsent til tidskontrollen og endelig 3,7 sek. sammenlagt på de 6 sekund etaper. Det er vi nok godt nok tilfredse med. Nu tager ”den store løbsleder” ordet, og med tysk disciplin, uddeles der nu præmier, med Grevinden som uddeler. Lige indtil han kommer til vores klasse. Så siger han ! Nu må jeg til noget, jeg slet ikke havde regnet med, og da slet ikke, da holdet tilmeldte sig i den svære klasse. Vores danske venner Inge & Troels Nielsen er blevet nr. 2 i deres klasse og nr. 7 generelt. Se det er flot.
Vi skal op og hente vores anden præmie hos grevinden, og trykke hånd. Jow Jow. Flot skal det være. Da vi vil gå ned på plads igen, istemmer de andre deltagere ! We are red, We are white, We are Danish Dynamite. Flot gestus og dejligt at høre at vi er vellidte.
Da hele seancen er overstået, er kl. også blevet næsten 24. Vi siger pænt farvel og på gensyn til fam. Blankenburg og til Hans Lehr. Vi ses om knap 2 uger til Opel Classic. Vi siger også pænt farvel til Christel og Franz, og på gensyn til Saar-Lor-Lux. Vi er hjemme igen kl. 0.01. Nu er det bare med at komme i seng. Vi skal tidligt op i morgen.
Resultat General klassement.
1. Jürgen Kornrumpf, Langlingen / Rainer Flaetling, Velmar - Volvo PV 544 2,1 stp.
2. Georg Bögershausen, Göttingen / Heinrich Zwickert, Seesen - NSU 1200 TT 3,8 stp.
3. Margarete Herrmann, Willebadessen / Hans Herrmann, Willebadessen - Glas 1304 9.7 stp.
7. Troels Nielsen, DK-Vildbjerg / Inge Nielsen, DK-Vildbjerg - Opel Kadett – GT/E 24,7 stp.
Søndag d. 22. Maj.
Kl. er 5.30 og vi skal op. Kl. 6 kører vi mod Rindtel, ca. 58 km mod syd øst. Her skal vi deltage i . . .
15. Int. Rintelner Oldtimer-Weserberglandfahrt. ADAC.
Vi er fremme kl. 7.00. som vi skal. Vi holder inde midt i gågaden ved markedspladsen og kirken. Vi får ordnet teknisk kontrol, og sat mærker på bilen. Vi har start nr. 128 og der er 149 deltagere. Vi er med på en dispensation, da de nyeste tilladte køretøjer er fra 1975. Vores er jo fra 77, så jeg har skrevet og spurgt om lov til at deltage. Det fik vi heldigvis.
Nu er det tid til morgen kaffe. I dag er det ”spare tider”. Kun 2 halve til hver, men alt den kaffe / tee vi kan drikke. Vi kan dog købe 4 halve mere for 4 €. Det gør vi så. Vi møder også hr. & fru. Stein fra Hamburg. Dem mødte vi i Bredstedt sidste sommer. De får en stak tillægsregler med hjem.
Starten går kl. 8.30, og der startes hvert 30 sekund. Sådan ca. da. Speakeren skal jo først være færdig med at snakke. Her er rigtig mange mennesker i den flotte gamle bykerne. Dette løb er et helt andet løb, end det i går. Her går det ud på hygge, Flot tur, Sjove oplevelser og så lige lidt konkurrence. Men vi er ikke det eneste hold, fra den anden type løb. Også denne form har stor tilslutning og stor bevågenhed i medierne hernede.
Vi har start 9.30.00. og triller nogle minutter forsinket ud på turen. Første etape bringer os frem til middagspausen i Bad Salzuflen. Der er en naturmæssig rigtig flot rute, vi kører af. Der er 6 opgaver (opg.) på den 94 km lange rute. Opgave (Opg.) 1. Det er en sekund etape der skal køres på 33 sek. Vi rammer med 33.7 sek. Vi bliver tilbudt multivitamin juice og får 4 flasker med. Opg. 2. Der skal vi sige diameteren af vores rat. Vi siger 38 cm. Den er 39 cm. Opg. 3. Der skal vi gætte vægten på et komplet hjul til en lastbil. 3 muligheder. Vi gætter forkert. Opg. 4. Her skal vi regne stigningen ud på en stor kile. Igen 3 muligheder og igen forkert. Opg. 5. Her skal vi beregne omkredsen på et skilt, og denne gang er det rigtig. Vi kommer frem til byen Lemgo. Her er der både en konkurrence og så en præsentation på byens kirke / markeds plads. Opg. 6. Her skal sætte navn på 4 bil logo’er. Vi gætter 2 og får 2 forkert. Den tredje er dog tvivlsom, eftersom vi siger ”Lancia” og han mener det er ”Autobianci”. Ja og, det er jo da Lancia siger vi. Men får den ikke godkendt. Vi når frem til markedspladsen. Her får vi et honningkage hjerte. Speakeren her kan sit håndværk. Han er GT/E fan og kan hele bilens historie, og også historien om vores. Hele pladsen er fyldt til randen af mennesker. Der er kun en smal køre vej. Da han er færdig med at fortælle om os, får vi en varm hilsen fra tilskuerne, en kæmpe klapsalve.
Vi når nu kl. 13 frem til Bad Salzuflen. Det er en lille hyggelig kur by. Alle tyske byer der begynder med ”Bad” er kurbyer. Her inder i bymidten er der 3 store ”Saltz salliner” Det er nogle brede og 10 – 15 meter høje ”bygninger” lavet af bundter ris, sirligt stablet oven på hinanden, som konstant overrisles med salt grundvand. Det skulle være rigtig godt for folk med div. luftvejslidelser, at sidde i den fugtige salte luft. Her inde på pladsen ligger der også nogle store fine gamle kurhoteller. Vi skal ind i den store teatersal på det ene store Kur Hotel og spise. Vi får en rigtig lækker gullasch og frisk æblesaft. Vi har en halvanden times pause her. Der er sort af mennesker ude på den store plads (torv) og svært at komme tilbage til bilen.
Der er også svært at kommer frem til starten på den sidste etape, og vi gør flittigt brug af isklokken, til megen morskab for folk. Også de sidste 68 km er en flot tur. Opg. 7. Her skal vi fortælle hvor lang der er frem til en given jernbane, hvis der kun er en skråstreg på skiltet. Vi siger 50 m. fejl. Rigtig er 80 m. øv. Vi kører i et flot landskab med store bløde bakker. Her er meget store asparges marker, marker med div. grøntsager og jordbær. Vi kommer frem til en stor gård. Her får vi en bakke frisk plukkede jordbær. Dem spiser vi undervejs. De smager rigtig godt. Opg. 8. Her skal vi fortælle, hvad vores bil vejer lige nu med indhold. Vi gætter på 1150 kg. Så kører vi på vægten. 1225 kg. Straf igen. Vi når tilbage til Rindtel og sidste opgave. Her bliver der sat en plade hen foran bilens front. Nu skal vi så bakke nøjagtig 3,00 m. Så bliver afstanden målt med laser. Resultat 3,37 m. straf igen.
Vi er i mål ca. kl. 16. Vi sætter vores bil ind i rækken, i området ved markedspladsen / gågaden. Vi går hen til mål området og sætter os ind på en fortovscafe og nyder en stor øl. Min dog alkoholfri. Skal jo køre. Tyskerne kan det der med at lave rigtig godt øl, også dem uden alkohol. Herligt. Der kommer en ung mand og spørger, om vi er de danskere, der kører i GT/E’en. Jow det er vi da. Ja han er journalist ved det lokale dagblad, og vil meget gerne skrive noget om os. Vi spørger om, hvordan han kunne gætte vi var danskere. Jo, siger han. Avisen har haft en fotograf med turen rundt. Ham har han så ringet til og fået et signalement af os. Journalisten går så rundt og kikker folk an, og mener måske at have set os, men er ikke sikker, så han fortsætter. Så ringer fotografen og siger, at vi sidder på markedspladsen og drikker øl. Sådan, Mr. Holmes. Han spørger, om alt mulig inden han er tilfreds. Han lover at sende os et eksemplar, hvis vi vil gå med om til bilen så han kan tage nogle billeder. Det vil vi jo selvfølgelig.
Ved 17 tiden er der uddeling af præmier. Vi er nr. 20 i kl. af 27 og 73 gen. Men vi får skam en Pokal for den ”Længste Tilkørsel”. Hertil en fin lille kasse, indeholdende 2 lokale øl, 3 jordbær, 5 nye kartofler og ½ kg. frisk asparges. Fin ting. Det har igen været en dejlig dag, med herlige og glade mennesker og i en rigtig flot natur. Vi er hjemme igen ca. 18.40. Vi holder ind på Gasthaus Joubus og spiser aftensmad. Vi er tilbage hos vores værter ca. 20.15. Vi giver konen vores lille kasse, dog minus de to øl. Hun bliver meget glad, og ved næsten ikke hvad ben hun skal stå på. Igen er det tidlig sengetid. Vi er meget brugt, efter al den køren.
Mandag d. 23. til torsdag d. 26. Maj.
Vi flytter nu en del længere mod syd, ja helt ned til den franske grænse. Her har vi et Zimmerfrei hos ”Lambert Haus” i Fremersdorf, ca. 40 km vest for Saarbrücken. Og kun 6 km fra den franske grænse. Der er ca. 475 km. hertil fra Leveren. Vi leger nu turister indtil torsdag aften. Vi er i Frankrig og ser noget af Matino Linjen. En tur til den franske del af Mosel bliver det også til. Der er 28 til 30 grader i disse dage. Vi nyder også solen og bader i en nært liggende sø.
Torsdag ved 16.30 tiden kører vi så, de ca. 40 km, til Saarbrücken. Her er der en tripkontrol strækning. Vi kører den to gange, lige for at sikre os, at målet bliver det samme. Vi korrigerer for differencen. Så kører vi om til rally centrum, på Victors Hotel. Vi bliver straks genkendt af både hr. og fru. Heins (løbsleder). De ønsker os velkommen her igen. Vi får ordnet papirerne, udleveret div. klistermærker, spise billetter, kontrolkort og den del af rutebogen, der indeholder tulipaner og test. Alle kort bliver først udleveret 15 min før start. Dog en forbedring i forhold til 2009. Her fik vi dem lige før start. Vi snakker med Christel & Franz. De har valgt at starte i en Austin Healey BN 7 fra 1959. Den er lidt nemmere at komme rundt med, på de små ”bjergveje” mener Franz. De har 7 biler og nogle motorcykler, tror Franz. Så det er nok minimums tal, når det kommer fra en tysker. Vi kikker alle lige lidt på de forskellige test vi skal køre. Ser spændende ud. Da alt er ordnet, kører vi hjem igen. Nu er vi ved at være klar til i morgen. Nu skal vi bare lige have vores egne batterier ladet op. En god aftensmad. Kaffe og Cognac og en god nats søvn.
Fredag d. 27. maj.
Vi står op 6.45. Vi er godt spændte, for i dag er vi nået frem til turens højdepunkt. Vores deltagelse i årets . . . . . .
13’ Internationale Saar – Lor – Lux Classique. 2011.
Vi er fremme ved rally centrum, som nu er flyttet ind midt i den gamle del af Saarbrücken, ved 9 tiden. Vi får udleveret en lille transponder, som vi skal bruge under hele løbet. Så er det bilens tur. Det er Tüv - Saarland, (synshal) der står for den del. Og den er grundig. Selv slør i styretøj bliver tjekket. Men vi kommer dog igen igennem. Så finder vi vores plads i rækken på pladsen foran teaterhuset. Vi har start nr. 33 af 127 deltagere, heraf 39 i vores klasse. Vi sætter vores tillægsregler i frontruden. Vi har nu lige knap to timer til start, og en god time til førermøde, så vi går en lille tur i den gamle bydel. Da vi kommer tilbage, har der været pænt aftræk på vores tillægsregler, og der er en del spørgsmål. Det klarer vi så lige, og håber det giver deltagere i Danmark på et tidspunkt. Hernede mener de der er meget langt til Danmark. Vi kan kun sige ”at der ikke er længere end vi har herned”.
Så er det alvor. Dagens etape er på 190 km. Kl. 12.21 går det løs. Med start på St. Johanner Markt. Vi når kun lige uden for den gamle bykerne, inden vi på en skovklædt bakke, her inde i byen, skal køre en lille sekund etape på bare 1,8 km. Vi misser det hele efter bare 520 m. Her er der en trekant(ca. 40+40+40 m.), hvor vi skal rundt 2 gange. Der er bare den lille detalje at 2 og 5 tulipan ikke går skråt tilbage, men skråt frem. Inden vi får styr på det, ja så er tiden gået og vi får max. straf ved alle 3 FC’er. Der køre på 10 dele sekund her i løbet. Dejlig start. Når, men turen bringer os mod vest, gennem Dillingen og til næste sekund etape. På denne er der ingen fotoceller men HTK’er som vi kender det hjemme fra. Den er med 30 km/t og 4 km lang. Også denne, er i skoven på en bakke. Deres bakker her er ”lidt” større end vores derhjemme. Nu er vi rigtig kamp beredte og vil ikke igen fanges i en fejl. Vi slipper igennem med ”kun” 5/10 sek. Lig med 5 stfp. på de 2 hemmelige. Det er 8 bedst tid. Bedste er 1/10 altså bare ½ tiendedel pr. kontrol. Det er klasse ikk. På første OT laver vi en fejl. Den koster en manglende og en skæv. Se det er rigtig træls. Næste OT er en kasse, hvori vi skal køre den længst mulige strækning, men må kun bruge vejene en gang. Her misser vi lige en lille vej. Vi kommer frem til første test (lige som en manøvreprøve bare på fast tid). Vi skal ramme 27,0 sek. Den er lige i øjet, lig 0 stfp. Dejligt. Så er det blevet tid til en lille pause ved Losheim Stausee (vores badesø). Turen fortsætter gennem det flotte landskab. Sidst på dagen kommer vi til et testcenter for militæret. Her skal vi først køre en test i en dobbelt cirkel. Det er rigtig sjovt. Vi skal ramme 32,0 og det lykkes lige nøjagtig. Så skal vi hen og køre på deres ”motorbane”. En godt 6,5 km rundbane inde i skoven, med masser af kurver og bakker. Det er en beton bane og den er ca. 10 m bred. Det bliver sjovt. Vi skal 1,9 omgang lig 12,1 km. Her er 6 FC. Der er en ventezone ca. 30 – 40 m før hver FC. Så der kan køres til på banen mellem kontrollerne. Det går rigtig godt indtil vi kører på den sidste del af strækningen. Her misforstår vi hinanden. Jeg spørger hvor langt der er til næste kontrol. Inge svarer i sekunder, og jeg tror det er meter. Jeg giver fuld gas og nyder at kører stærkt i de fine kurver. Jeg kommer op over en top med pænt over 100 km/t og der, kun få meter henne, er den sidste FC. Jeg forsøger at stoppe, men der er helt håbløst, så vi suser igennem, ALT for tidligt. Lig max tid. Sådan noget l..t. Nu gik det lige så godt. Men vores egen skyld. De sidste 12 km. ind til centrum af Trier, og etape mål, er uden tidsramme, på grund af den tætte trafik. Mål er på ”Viejmarktplatz” inde midt i den gamle bydel. Vi er her kl. 17.52
Der er modtagelse med champagne af overborgmesteren i Europahalle. Efter nogen snak, kører vi så bilerne ned til kældergaragen under vores hotel, lige ved siden af. Vi er stadig godt trætte af os selv, og det er først efter at vi har fået vores sager slæbt op på vores værelse, at der igen falder ro på vores lille team. Vi slipper igennem dagens etape med 205 stp. trods alt. Nr. 1 har kun 16 stp. Det er mor og datter i en Alfa Romero GTV 2000 fra 1972. Nr. to har 23 stp. Vores rækker til en 22 plads gen. Og en 15 plads i klassen på nuværende tidspunkt. Det er lige som i 2009. Mange strafpoint den første dag. Vi håber det bliver bedre i morgen. Nu kl. 20.30 skal vi alle lige over på ”Viehmarktthermen” (gammel romersk bade hus, som er fundet under markedspladsen) og spise. Den er blevet gravet ud og der er bygget et glashus oven over. Så er der lavet en restaurant i ruinerne. Ret imponerende. Lækker mad og hyggelige folk. Vi sidder sammen med tre tyske hold, et hold fra Holland og så os. Vi har det rigtig sjovt og får drillet hinanden godt og grundigt med dagens fejl. Det ene hold tyskere er på en foreløbig 3 plads, men det fritager dem nu ikke for vores drillerier. Ved godt 23 tiden er det sengetid.
Lørdag d. 29. maj.
Godmorgen kl. er 6 og vi skal op. Vi har start kl. 8.31 ude på ”Viejmarktplatz”. Dagens etape er på 262 km. Den bringer os ind i Luxemburg og tilbage til middagspause på ”Schloss Saareck” i byen Mettlach i Tyskland. Rigtig fint sted. God mad og mange tilskuere. Der har været 1 test, 4 kort (OT) og 2 sekund etaper. Vi tror det er gået godt. I dag har vi haft betydelig bedre ro i bilen. Nu får vi jo se. Vi fortsætter ud på turen. Nu kommer vi ind i Frankrig. Igen en flot tur. På denne del er der 1 test, 1 kort (OT), og 3 sekund etaper. Tilbage i Tyskland, når vi frem til mål på St. Johanner Markt i Saarbrücken kl. 17.52. Nøjagtig samme tid som ved etapemål i går. Her er rigtig mange mennesker. Markedspladsen og gågaden er stoppet med folk. Det er næsten ikke til at komme frem, og Inge må, under megen protest, forlade bilen, for at ”gå” hen og få vores tid. Det er ikke muligt at nå igennem til tiden. Men det er også ok, siger de ved kontrollen. De kan godt se problemet. (normal skal køretøjet medbringes for at få tid). Vi kommer endelig frem til mål rampen og får et glas velfortjent champagne. Vi finder en ledig plads til bilen og går tilbage til mål rampen. Vi sætter os og nyder en øl, mens vores konkurrenter passere forbi. Der er 4 hold i vores klasse, der er udgået med diverse defekter. Da sidste hold er kommet i mål, kører vi om til løbets hovedsponsor, ”Porsche Zentrum Saarland”. Her er der nu kl. 20 festmiddag, taler og præmieoverrækkelse.
Vi kikker på vores straf i dag. Vi har fået 0 stfp. på test. I alt 83 (1/10) på alle sekund etaperne. Og endelig er vi kørt forkert en gang og forbi et skilt. Det giver os i alt 328 stp. Se det rækker til en samlet 15 plads generelt af 39 (5 hold udgået) og en 11 pl. I klassen af 18. Se det er vel i og for sig godt nok, i betragtning af de trælse fejl vi har lavet. Løbet bliver vundet af mor / datter . . . .
Resultat General klassement.
1. Wurth, Hannegrit / Wurth, Sarah-Janina D / D Pfullingen /Pfullingen Alfa Romeo GTV 2000 / 1972 53 stp.
2. Team Saar-Lor-Lux Classique. - Redel, Peter / Redel, Stefan D / D Mettlach /Mettlach Triumph TR 4 / 1964 93 stp.
3. Mehring, Thomas / Mohr, Fabian D / D Böblingen / Horb Mercedes 450 SLC Rallye / 1975 97 stp.
15. Team Old Time - Nielsen, Troels / Nielsen, Inge DK / DK Vildbjerg / Vildbjerg Opel Kadett GT/E / 1977 328 stp.
Det er en rigtig fin fest. Vi sidder 1 tysk hold, 1½ hollandsk hold og 1 dansk hold. Vi hygger os gevaldig. Festen slutter ved midnatstid, og vi kører de 40 km hjem til vores logi i Fremersdorf. Nu er det med at komme i seng, da vi jo skal op og køre løb igen i morgen.
Søndag d. 29.maj.
Kl. er 7 og efter morgenkaffen kører vi de ca. 55 km. op til Neunkirchen. Her skal vi deltage i . . .
3. ADAC Oldtimer Ausfahrt 29. Mai. 2011.
Vi er fremme kl. 9.30. Vi er i rigtig godt tid. Der stod i slutinstruktionen, at man skulle være opmærksom på at der var søndags åbent og her af risiko for kø. Men vi er kørt lige igennem. Vi finder frem til centrum af byen, og Stummplatz. Vi får anvist en p-plads og sætter os over på en fortovs cafe og drikker kaffe. Der kommer to andre hold (tyske), der lige som os har kørt Saar-Lor-Lux. Vi snakker lidt og de spørger om vi skal danne et hold og deltage i hold konkurrencen. Det vil vi da gerne. Der kommer et tysk hold mere, de kommer også med på vores hold, som hedder Saarlouise – Dänemark. Vi sidder og sludre en times tid. Kl. 11. er der papirkontrol m.m. Vi får igen start nr. 33. Her er det opdelt i dem der skal med ud og kører (45), og dem der kun vil holde på markedspladsen (ca. 35) Vi får sat skilte på bilen. Vi sætter også tillægsregler i frontrude, og igen er der fin interesse. Vi sætter os tilbage på cafeen, som nu også er blevet officielt rally centrum, og får os lidt frokost. Kl.13. er der førermøde, og så er vi klar til at trille ud på turen. Vi starter kl. 13. 40 sammen med vores hold.
Se, dette løb er igen et løb, hvor det går ud på Hygge, Flot natur, Sjove oplevelser og så lige lidt konkurrence. Men også denne gang, er vi ikke det eneste hold, fra den anden type løb. Der er hele ti hold der har deltaget i Sar-Lor-Lux, de to foregående dage. Til forskel fra det første hyggeløb vi deltog i, er der her ingen gætte konkurrencer. Her skal der arbejdes. Vores første opgave er rigtig sjov. Vi skal holde en snor stram, mens vi kører i en cirkel. Snoren bliver sat på frontruden med en sugekop. Midt på snoren hænger der en lille snor med en nøgle i. Den må ikke røre jorden. På turen rundt skal vi skubbe en tennisbold ned fra toppen af en kegle. Det skal vi gøre med snoren, uden nøglen når jorden. Så skal vi holde snoren meget stram, så den ikke berører to pyloner, der er ca. 1 m høje. Og endelig skal vi nå tilbage til udgangspunktet, inden der er gået 60 sekunder. Vi får 2 stp. for at nøglen laver en berøring, men når det på 58 sekunder. Den anden opgave, går ud på at skifte et tændrør ud med et andet, og spænde det med moment, på 30 sekunder. Jeg når det på 25 sekunder. Så her er vi straffri. Tredje opgave er et foto fra startrampen sidste år. Det er lavet som et puslespil med 40 prikker. Det skal vi forsøge samle på 4 minutter. Vi får samlet 28 prikker, og får straf for resten. 4 og sidste opgaver. Her skal vi kører 20 m. på præcis 10,0 sekund. Vi rammer 10,08 sekund, og er lige nøjagtig straffri, da der er plus / minus 0.1 sekund. Der var vi heldige. Turen er på 150 km. og bringer os gennem flot natur, ned til den franske grænse øst for Saarbrücken. Her har vi ikke været før. Vi kommer længere øst over, på tilbagevejen og omkring Homburg, inden vi igen når Neunkirchen ved 17.45. Det har været en sjov tur.
Der er igen rigtig mange mennesker, der er mødt frem på pladsen for at se på gamle biler. Der er så mange, at der ikke er en ledig plads at finde på nogle af de mange cafeer, der er her rundt om. Kl. 18.30 er der så præmie uddeling. Vi bliver nr. 13 generelt af 45. og nr. 7 i klassen af 24. Ikke helt dårligt. Vores hold bliver nr. 2 af 3. Vi får igen en pokal for længste tilkørsel. Så er løbet slut, og da vi endnu ikke har brugt vores spisebilletter, ja så sætter vi os over for at spise. Nu er der blevet plads på den cafe, hvor der er rally centrum. De to løbslederer, Aysegül & Patrick, kommer og spørger, om de må sidde ved vores bord. Det må de gerne. De er omkring de 30 år og det er 3 gang de afvikler løbet. Aysegül er helt vild med vores bil, og hun siger, at vi bare kan lade den stå. Vi fortæller dem, at vi syntes det har været sjovt og en dejlig måde at se egnen her på. Så kommer resten af klubbens hjælpere og de tre fra ADAC også over. Vi hyggesnakker og den kvindelige chef for ADAC Saarland giver en omgang champagne. Ikke dårlig. Ved 20.30 tiden bryder vi op. Så kan de i ro og mag feste videre, og nyde deres succes med løbet. Vi er hjemme igen kl. 21.15. Vi sætter os ud på bænken og drikker kaffe og cognac. Det er et helt fantastisk vejr. Vi sidder ude i T-shirt til kl. 23. Herligt.
Mandag d. 30. maj til onsdag d. 1. juni.
Vi leger igen turist mandag ved badesøen. Tirsdag kører vi så nordpå igen. Vi kører ind forbi Opel Tyskland i Rüsselsheim. Vi er med på en fabriks rundvisning. Ret imponerende. Det er et kæmpe område. Inde på området er der 5 godstog, med 3 holds skift, der ikke laver andet end at flytte godsvogne på de 25 km skinneanlæg, der er herinde. Rundvisning sker med bus, som så gør stop de steder, vi skal ind. Vi får også lov at kikke ind i den hal, hvor de har deres bilsamling. Her er rigtig mange prototyper, som aldrig er kommet i produktion. Her er en stor Old Time samling og en stor motorsports samling. Afdelingslederen af Opel Tysklands Old Time samling, vil købe vores bil, da de ikke kan finde en fin standard GT/E nogle steder. De er alle bygget om til rally/bane eller blevet til ”Brian” biler. Vi vil dog ikke sælge. Afdelingslederen, finder ud af at vi skal til Bad Wildungen og deltage i Opel Classic. Der stiller Opel Tyskland med hele 10 biler. Bl.a. med to WM biler, som Walter Röhrl har vundet VM i. 1 Ascona 400 – bred og 1 Kadett GT/E Rally. Deres ældste bil er en Opel 8/25 fra 1920. Han vil komme og kikke hos os, og så kan vi drikke en øl sammen, er det sidste han siger inden vi igen går ud i bussen. Ja det er godt med ham. Vi fortsætter nordpå til vores næste Zimmerfrei i Reinhardshausen, 4 km vest for Bad Wildungen, som igen ligger ca. 50 km vest for Kassel. Her fortsætter vi med at lege turister.
Torsdag d. 2. Juni.
Vi skal være i Teknisk kontrol nede i kurparken i Bad Wildungen nu her kl. 12. Vi har fået tilsendt en passer seddel, så vi kan få lov at køre ind i parken. Uden den ingen adgang. ”ordnung muss sein” tysk grundighed. Der er tilmeldt 126 hold, heraf de 25 i Sportskonkurrencen. Vi har start nr. 48. Vi kommer gennem kontrollen. Nu bliver det sjovt. For Opel Tyskland har pladserne helt oppe foran ved hoved indgangen til Kurhallen. Her har de lavet en plads til os, ved siden af deres Ascona 400. Jow fint skal det være. Vi får ordnet papirer og får sat start numre på. Vi får også rutebog og tillæg, dog ikke orienterings etaperne. De bliver først udleveret ved start på selve etapen. I klassen for før krigstids biler er der en englænder i en Adler fra 1910. Kl. 16 har Bad Wildungen by, arrangeret to byvandringer for os deltagere. Den ene er en historisk rundtur med fortælling om ”Vaskekonerne” i 18 årstallet. Den anden er en historisk rundtur med fortælling om ”Deutsche Luftwaffe” Hovedkvarter i byen. Den vil vi med på. Det bestod af 15 bunkers, heraf 7 inde i ”Altstadt”. Kun en er under jorden. Det er Görrings privat bunker. Resten er bygget så de lignede almindelige huse. Bl.a. den fine Byport. Den er i 6 etager og med to store brede tårne. Der er plads til ca. 350 personer herinde. Det er en spændende tur. Den tager knap 2 timer. Nu er vi blevet godt sultne, så det er heldigt at der nu kl. 19 er ”Benzin møde” i det gamle bryghus. Vi møder igen nogle flinke mennesker. Vi er hjemme igen ved 22 tiden. Vi kikker vores forskellige discipliner igennem endnu en gang og håber vi kan huske reglerne i morgen når det går løs.
Fredag d. 3. Juni.
Vi står op 7.00. vi er godt spændte, for i dag er vi nået frem til turens sidste løb. Vores deltagelse i årets . . . . . .
19 Int. ADAC Opel Classic Hessen-Thüringen 2011.
Vi har start kl. 9.36 fra Rådhuset på Markedspladsen. Vi skal være klar kl. 9. Vejret er perfekt. Blå himmel og 28 grader. Første del frem til middagspausen er på 109 km. Den indeholder 5 sekund etaper, med FC (fotocelle) og en orienterings etape. Plus to ”Sonder” (special) opgaver fra Touring klassen. Den får vi også lov til at lave, men de tæller dog ikke med i vores konkurrence. Turen bringer os nord vest på gennem det flotte bakkede landskab. Bl.a. kører vi over den ellers fredede og for alt kørende trafik, lukkede ”Edersee” dæmning. Vi kommer ind igennem rigtig mange flotte gamle byer. Der er stempel kontrol inde i byerne, som regel på Markedspladserne. Der er lagt tid til, til disse ind og udkørsler. Rigtig fint når man som os er turister. Hvad der også er rigtig mange tyskere der er.
Selve orienterings etapen er på 40 km. Den vil nok få mange danske O-observatører til at gå i sort (sværhedsgrad i køreordren). Der er 3 A-4 sider. På den første står at vi har 65 min til opgaven og så den talrækkefølge der skal køres. Så er der 2 meget fine og tydelige kort udsnit i 1:25.000. Sider to har en 25.000 og en 10.000 og side tre, en stor 25.000. Så vidt så godt. Disse kort er sat ind, så de fylder mindst muligt. Altså er de ikke med NORD opad. Så er der nummererede pile. De er ikke i rækkefølge på kortet. På kort 1 er der pil 1-2-4a. På kort 2 er der pil 7-14. På kort 3 er 3-6 o.s.v. Vi skal så kører følgende. Pil 1-13, så 3-4-4a-5-6-14-12 og så 15-22. Så her er noget for ”moster Inge” at holde styr på. Skiltene her er en hvid tavle på ca. 15+30 cm. Den kan stå både i højre og venstre side, ja bag et træ eller nede i grøften. Vi kører da også forbi to. Den første på lige vej, men den anden finder vi ikke, selv om vi finder den ”spids” vi skal helt ud i. øv. Vi får senere at vide, at den var nede i grøften. Så der skulle vi bare havde kikket, når vi nu havde fundet finten. Ja- ja, så lærte vi noget igen. Altså vores o-etape koster os 20 stp. Tiden når vi. De 5 sekund etaper er på 1/100 sekund. Vi bliver straffet med 1,12 sekund i alt. Lig med 0,22 sek. per. FC. Vel ikke dårligt vel. De to opgaver fra Touring ? Ja den første, der skal vi køre ind midt mellem to stolper der ligger på jorden. Så bliver afstanden til hjulene målt i begge sider. De skulle så gerne være næsten ens. Differencen er lig 1 stp. per. cm. Vi får 30 stp. Næste opgaver, ja der skal vi holde langs en stolpe, men 35 cm fra den. Vi får 2 stp. Disse opgaver er sjove, men tæller ikke med i vores konkurrence.
Vi holder middagspausen på det stort skisports center ”Willingen Upland – Wold Cup Center. Det ligger nord for Bad Berleburg. (hvor der bor en kendt dansker). Vi har halvanden timer pause. Vi spiser dejligt mad inde i den store ”Woldt Cup Sal” højt hævet over p-pladsen og med fin udsigt til den store skihop bakke. Så er det ud på sidste del af dagens tur. Det er kun 78 km. Dem bringer os tilbage syd øst på til etape mål i Bad Wildungen. Der er ikke mere orientering i dag. Men så er der 5 sekund etaper og en ”Sonder” opgave. Den tager vi lige først. Vi skal køre frem mod en port og stoppe 2,20 m fra den. Vi bliver målt til 2,59 m. På de sidste 5 sekt. Samler vi i alt 1,75 sekund sammen eller 0.31 per sekt. Se det var jo noget dårligere end i formiddags, også selv om det kun drejer sig om sølle 0.45 sekund i alt. Vi er i mål kl. 17.20. Det har været en rigtig fin tur. Både sportsligt og set med turistøjne.
Her kl. 19.30 er der fin spisning oppe på ”Schloss Friedrichstein” som ligger højt hævet over byen. Det er et flot gammelt slot og udsigten her oppe fra, er helt fantastisk. Vi er 450 gæster. Der er dækket op ude i slotsgården, oppe på den store udsigts terrasse og endelig inde i Hofsalen, hvis der er nogle der vil sidde inde. Vi er alle inviteret til ”Tyrkisk aften”. Vi får tyrkisk mad, fra en stor buffet, der er tyrkiske møbler med vandpiber ude i slotsgården, og serveringen er klædt i tyrkisk tøj. Der bliver vist billeder og film fra dagens tur på storskærm her uden i slotsgården. Fin fest. Vi kommer til at sidde sammen med 3 hold tyskere. De kører i henholdsvis, BMW 1600 GT Glas 1969, Mercedes-Benz 280 SE 3,5 Coupé 1970 og Rolls-Royce Corniche 2 Coupé 1978. Vi har en rigtig hyggelig snak om alt mulig. Det ene hold, siger at vi er nr. to i klassen. Det har de lige set på nettet (tlf.). Det kan vi nu ikke forstå. Der kommer ikke nogle officielle resultater op her i aften. Ved 22.30 tiden mener vi at det er tid til at lave lidt strøm, på vores batterier, så vi kan være friske i morgen.
Lørdag d. 4. Juni.
Kl. 6.45 ringer vækkeuret, og efter morgenkaffen, får vi pakket bilen og sagt farvel til vores værter. Vi skal være nede ved ”Kurhaus” ved 8 tiden. Vi har start kl.8.30. Turen i dag, er på 206 km. Efter bare 20 km. er vi fremme ved dagens orienterings etape. I dag er den dog kun godt 20 km. og vi har 45 min. Der er kun 4 stk. 1:25.000 kort fordelt på to sider. Vi husker lige at sætte nordpil på. Der bliver lagt hård ud. Allerede ved pil 1 er vi ”kun” 3 hold der finder det rigtige skilt. På pil 4 er der hele to rigtig gode finter. Vi finder den første rute markering. Men kører så forbi den anden uden at se den. Der er yderligere 4-5 gode pile, som vi alle får lavet rigtigt. Resultat af OT bliver 10 stp. Der er så to sekund etaper. Her får vi 0.58 sek. i alt. Turen bringer os mod syd vest. Ned syd for Bad Bergleburg til Eibelshausen. Her er vi inde på markedspladsen og kører en lille ”sonderaufgabe” uden for konkurrence. Vi skal stoppe 20 cm. fra et lavt hegn. Vi holder på 26 cm. Så går det østpå gennem Marburg, hvor vi er omkring ”Altstadt” til pause i Amöneburg. Det er en stor Bakke midt på en stor flad slette. Her oppe på toppen ligger der en rigtig gammel borgruin og en gammel landsby. Vi indtager hele Markedspladsen og der er hele 3 steder, vi efter vores smagsløg, kan vælge at spise. Valget står mellem fisk, gris eller lam. Vi vælger den med gris. Vi har 1.3 times pause, inden turen igen går nordpå til mål i Kurparken i Bad Wildungen. I dag har der ikke været opgaver efter middagspausen, og der er der en grund til, viser det sig ved mål. Den sidste bil kommer i mål kl. 17. 25. Det er den 101 år gamle Adler. Den har ved egen hjælp kørt hele turen, dog ikke inden for tidsfristen. ADAC har hjulpet med at reparere på bilen 5 gange under turen. Men rigtig flot af den gamle sag. Der er 11 hold der er udgået på de to dage. Der et stort kaffe bord med kage, og Æblemost / danskvand, til alle. Vi sidder uden i parken ved lange borde i det flotte sommervejr. Kl. 17.45 er alle resultater færdige og der skal deles præmier ud. Først er det turisterne, og så er det alle os i ”Sportswertung”. Vi bliver nr. 2 i vores klasse. Men så kommer den store overraskelse. Vi bliver nr. 3 generelt. Vi fatter det slet ikke. Vi havde aldrig drømt om at det ville lykkes for os at komme så langt op i rækken. Da slet ikke da vi vidste at vi havde 30 stp. for de 3 skilte vi var kørt forbi.
Resultat General Klassement.
1. Wolf Riemenschneider, & Erhard Walenda, - Espenau - Mercedes-Benz 250 CE - 1971 42,3 stp.
2. Klaus Steffens, & Karin Steffens, - Hameln - Triumph 2000 Roadster - 1949 47,8 stp.
3. Troels Nielsen, & Inge Nielsen, - Vildbjerg - Opel Kadett C Coupé GT/E - 1977 62.7 stp.
4. Hans-Ulrich Blankenburg, & Barbara Blankenburg, - Bad Schwartau - BMW 2002 ti 1970 85,3 stp.
5. Heinz Dieter Becker, & Günter Kehlberger - Mainz - Triumph TR 3 A 1959 86,1 stp.
Vores tyske ”Old Time Freunde” mener, at nu, er det godt med ”de danskere”. Der skal jo også være noget til os tyskere. Det var da godt vi ikke havde de 3 skilte med, for så havde vi da vundet. Vi får snakket færdig og taget start numre af bilen. Vi får pakket vores løbs sager ned og fyldt frisk vand i vores drikke dunke. Kl. er blevet 18.40. Nu skal vi nemlig lige ud på de sidste 750 km hjem til Danmark. Der er heldigvis ikke den helt store trafik. Vores gamle Kadett når frem til Skibbild kl. 02.50. Den har nu tilbagelagt 4357 km helt uden problemer. Flot ikke. Vi har haft en helt fantastisk tur, med så mange oplevelser, at uden dagbog, ville det være svært at holde det adskilt. Vi har truffet så mange flinke mennesker, fra alle samfundslag, og set rigtig mange flotte landskabet, gamle byer og slotte. Nu er det slut for denne gang, men hvis i skulle komme gennem Skibbild og se to der går med armene oppe over hovedet, ja så er det bare os. Det vil vare lidt inden de kommer ned igen.
Rigtig mange sommer hilsner fra Team Old Time.
Inge & Troels.