Team Old Time

Nyheder - 2012
Midnight Run 12
10-11-2012

Stjerneløbet
22-10-2012

Stjerneløbet
29-10-2011

Tur til Lübeck oktober 2011
30-09-2011

Team Old Time på Turne i Tyskland
20-05-2011

7 Int Coppa d' Europa 2011
05-04-2011

Stjerneløbet
22-10-2010

Tur til Lübeck oktober 2010
30-09-2010

7 Int ADAC Sachs-Franken Classic 2010
21-05-2010

Stjerneløbet
24-10-2009

11’ Internationale Saar – Lor – Lux Classique 2009
17-05-2009

Stjerneløbet
27-09-2008

Stjerneløbet
27-10-2007
  
Tur til Lübeck oktober 2011 30-09-2011

   
Det er torsdag d. 29. september og kl. er 16.30.  IMK. – Team Old Time, forlader Skibbild. Vi – Karin / Niels Peder (k-n) & Inge og jeg (i-t) er på vej sydover med Lübeck som mål. Vi har lejet os ind på ”Pension Scharnweber” som ligger ca. 3 km fra centrum af ”Innenstadt”, den gamle bydel, som ligger på en ø ude i floden Trave. Vi er fremme ved 21.30 tiden. Vi skal jo være gode ved de gamle biler, så vi har aftalt en max hastighed på ca. 100 km/t. Efter at vi har fået vores værelser og en snak med vores værtinde, om de to sidste danske holds ankomst, ja så er det tid til en stor kold mørk øl, på det lokale værtshus. Dejligt.

                                                                                     

                                                             Internationale 7. ADAC Hanse Historic 30.09.11 - 02.10.11   
Fredag d. 30. sep. Det er sommer i Lübeck, sol og 27 grader, og vi leger turister til kl. bliver 13. Så er der teknisk kontrol, og her går kontrollanten fra ADAC meget op i hjul og dæk. Han er meget interesseret i de 14” hjul der sidder på Golfen, men vi slipper dog igennem begge to. Så er det hen til Rally Centrum på Hotel Scandic, hvor der er udlevering af start nummer, rute bøger, m.m. Nu dukker de to andre danske hold op. Det er Niels Chr. Madsen / Helge Jensen (n-h) fra SMKG og Torben Østergaard / Poul-Erik Hansen (t-p) fra AAS. De er først kørt hjemmefra i morges. Vi stiller jo med et rent dansk hold hernede. Poul-Erik har forsøgt at finde en holdsponsor, dog uden held. Pyt det klarer vi selv.
Kl. 15 kører alle deltagerne om til markedspladsen ved det gamle rådhus i ”Innenstadt”. Her bliver vi linet op og det er et 8 mands blæseorkester der står og spiller. Der er rigtig mange tilskuere. Kl. 16 er der velkomst på rådhuset af overborgmesteren. Han byder os velkommen og fortæller i korte træk om byens historie, og hvilke prominente gæster, der er blevet modtaget i den fine sal, vi er i. Store præsidenter og den danske Dronning er blandt de nævnte. Vi bliver budt på Lübecker marcipan og den speciale ”Lübecker Rotspon”. Det stammer fra gammel tid, da Hansa købmændene sejlede saltede sild til Frankrig i store tønder, og så havde rødvin i tønderne på tilbagevejen. Det har en speciel smag, men absolut ikke dårlig. Kl. 17 er der så officiel start på løbet. En prolog på 3,09 km. tilbage til Rally centrum.
Kl. 19 er der inviteret til spisning i et gammelt bryghus i den gamle bydel. Vi har alle sat vores biler ud til vores pension og taget bussen ind. Det er en god beslutning. De har en rigtig god hjemme brygget øl, og den første ½ liter når vi at bestille inden kl. 19. Så er det halv pris. Vi sidder nede i en gammel kælder med hvælvinger. Hyggeligt sted og maden er også OK. Vi får en snak om denne løbs form. Ruten er næsten entydig og med alle tænkelige hjælpemidler. (vejskilte påskrevet). På opgaverne, der er på kort skal man til gengæld passe på ikke at køre forkert. Hele turen er på 680 km med 70 km sekund etaper og over to dage. Jeg får også en snak med de tyske hold vi kender fra de foregående løb. De er meget interesseret i hvad det nu er for nogle danske hold Inge og jeg har fået med her ned. De kan jo se, at vi stiller op i holdkonkurrencen. Jeg siger, at det er nogle af de bedste danske hold, og det er de ikke stolte af at høre. Vi aftaler hurtigt ved vores bord, at hvis de spørger er det sådan det er, indtil vi kommer i mål, og det modsatte måske er bevist. Vi tager bussen hjem igen ved 22 tiden. Vi skal jo køre løb i morgen.


Lørdag d. 1. okt. Vi skal tidlig op. Mødetiden ved rally centrum er senest 7.30. Første start er kl. 8.00. i-t har start nr. 7. n-h har nr. 11. t-p nr. 16 og k-n nr. 40. Grunden til deres høje startnummer har vist noget med en glemt tilmelding at gøre. Vi er alle klar, vejret helt fantastisk, så det kan ikke blive ”møj bejer”. Fra Lübeck går turen hurtigt over den ”gamle grænse” og ind i det tidligere DDR. Vi kører gennem det flotte landskab over Raatzeburg, Schwerin, Parchim og til middagspause på det flotte ”Waldhotel Forsthaus Hainholz” som er beliggende i skoven lidt nord for Pritzwalk. Nu har vi en god times pause til at få noget rigtig godt mad. På turen hertil har vi haft 3 sek. etaper, heraf en rundstrækning. Vi har været inde gennem de gamle byer og inde i centrum efter stempel kontroller. Hver gang har der været folk og kikke på. Vores straf hertil er : i-t = 3,69,   n-h = 14,21, t-p = 15,01, og k-n = 10,35.
Restart er inde i centrum af Pritzwalk, lige midt på torvet. Turen fortsætter syd øst på gennem Wittstock, Blandikow og til kaffe pause i skoven ved Untersee lidt øst for Kyritz. Nu har vi 40 min. pause. Her er rigtig gode kager og mange af dem. Dejligt. Vi hat kun haft en sek. etape hertil. Straffen er :  i-t = 0,14,   n-h = 1,75, t-p = 0,13, og k-n = 0,17. Se det var lidt bedre denne gang.
Restart er inde i centrum af Kyritz, lige midt på markedspladsen. Vi fortsætter mod syd gennem Zernitz-Bahnhof, Roddan, Rhinow, Kotzen, Gräningen, Marzahne og ned til Brandenburg an der Havel. Vi har haft en sek. etape på vejen herned. Her skal vi så køre løbets højdepunkt. ”Bollmann Nacht Grand Prix”. Der er en rundstrækning på knap 5 omgange. Hver omgang er på 1,18 km. Her er kø og ventetid. Jeg går hen og spørger, hvad der er i vejen. Ja inde på rundstrækningen er der en restaurant, hvor der skal holdes en stor 60 års fødselsdags fest, og de godt 150 gæster skal lige losses ind, før vi starter. Der går lige 30 min, inden vi kommer i gang. Vi er lidt spændte på det med de der gæster inde på strækningen. Vi får at vide, at strækningen er ret smal det meste af vejen. Så er det vores tur. Efter 200 m og to sving er vi ved restauranten. Der står pænt med folk langs ruten. Videre mellem to bygninger, vinkelret gennem en lille port, forbi en bygning, og pludselig kører vi tværs gennem en campingplads. Her står der rigtig mange folk. De har flag, skraller, vacumhorn og meget andet. De holder fest, mens vi smutter forbi. Så igennem ved nogle villaer, og vi er klar til anden omgang. Se det var rigtig sjovt at køre her. Vores straf herinde :  i-t = 2,79, n-h = 9,62, t-p = 40,31, og k-n = 9,61.
Vi kører det sidste stykke til etape mål, på Hotel Axxon, ca. 2 km. vest for centrum. Nu er kl. også blevet 19.30. Vi får tildelt værelser og besked på at der er aftensmad fra kl. 20. Vi sidder til bords med Stefan & Hans. Et tysk hold. Vi hygger os et par timer og så er det sengetid. Dagens etape var på 362,58 km. med 39,11 km sekund etape med i alt 17 foto celler. Vores straf på hele etapen blev : i-t = 8,35, n-h = 28,69, t-p = 57,35, og k-n = 24,45.

Søndag d. 2.okt. Herlig morgen. Kl. 8.37 starter vi ud på ruten igen. Vi følger floden Havel nord vest på til vi når Rathenow. Herfra over Klietzer Heide, Havelberg, Bad Wilsnach og til Perleberg. Vi har en sek. etape på vej her op. Her i byen skal vi ind midt i den gamle bykerne og køre ”Roland Stadt Grand Prix”. Det er godt 4 omgange over markedspladsen, rundt om kirken, gennem små gader rundt om rådhuset og af små gader tilbage til markedspladsen. Her er der mange mennesker sådan en søndag sidst på formiddagen. Det er lidt sjovt, synes vi. Det mener de tre andre også. Vores straf herinde bliver  :  i-t = 2,99, n-h = 3,26, t-p = 6,98, og k-n = 13,99 (noget med bakgear i denne tid for k-n). Turen går nu til pause i Wittenberge. Vi skal ind på en gammel ”Oliemølle”. Vi kommer frem mod en meget stor industribygning. Den er meget forfalden, og vinduerne på de øverste etager er itu. Det ser ud til at mit mål slutter der, så jeg spørger lige Inge efter det næste. Der er ikke flere, lyder svaret. Vi er fremme ved pausen. Jow. Vi bliver vinket ind af en port og kommer ind i en meget stor gård. Her inde ser bygningen lidt anderledes ud, især de to nederste etager er fuldstændig renoveret. Her inde er der både museum, Bierstube og Restaurant. I den anden bygning, som også er flot restaureret, er der Hotel. Det hele ligger lige ned til floden Elben. Det er godt nok et flot sted. Og maden er også til UG.
Efter en velfortjent pause, er vi på vejen igen. Det går stadig nord vest på langs Elben og til Lanz. Videre gennem Bochin, Grebs og til kaffe pause på ”Töpferhof” som ligger ca. 2 km. nord øst for Tewswoos. Der er et meget specielt sted. Det ligger ude i skoven og ejeren kan fortælle stedets historie 4 generationer tilbage. Her har været teglværk, savskæreri, landbrug og nu turist cafe og naturcenter. De samler på alt mulig. Et rigtig hyggeligt sted, og nok et besøg hver en anden gang. Turen går videre mod målet i Lübeck. Vi kommer gennem Lübtheen, Pritzier, forbi søerne ved Zarrentin og op til Ratzeburg. Lige efter byen, skal vi lige 100 m. væk fra landevejen og under banen. Så 500 m. parallelt med og under banen igen og ud på landevejen. Her er der en stempel kontrol. Da tiden er lidt presset frem til næste sekund etape blot 4 km længere fremme er det vist ikke alle der får det stempel med (n-h). Nå men vi når frem til markedspladsen ved det gamle rådhus i ”Innenstadt” i Lübeck igen. Vi er fremme kl. 17.46 og her bliver vi modtaget af en hel del mennesker, må vi sige og champagne. Dejligt. Vi har haft 3 sek. etaper siden middagspausen. I dag har vi kørt 312,47 km med 31,19 km sekund etape. med i alt 13 foto celler. Efter en del snak på markedspladsen, kører vi alle om til vores Pension. Vi gør os klar til at tage bussen hen til Rally centrum på Hotel Scandic. Der er præmiefest her kl. 20. Igen er maden rigtig god. Og der bliver byttet nogle historier, i hold konkurrencen har der været tilmeldt 3 hold. Her får vi listelige tæsk må vi nok indrømme. Men vi håber på bedre held næste år.
 
1. Die Vier                   56,28 stp.
2. Moin                        71,67 stp.
3. Team Dänemark     121,67 stp.

Det giver så følgende resultater.                        Stp.    Nr. klasse.    Nr. generelt.
Klaus Steffens & Karin Steffens                                7,73          1 i kl. F    1
Andreas Teichmann &  Babette Teichmann                7,75          2 i kl. F    2
Hans Taute &  Marcel Humme                                   8,78         1 i kl. G    3

Inge & Troels                                                        13,86          5 i kl. G   10

Karin & Niels Peder                                                39,06        13 i kl. G   31

Niels Chr. & Helge                                                  68,75         6 i kl. H   42

Torben & Poul Erik                                                 71,69          8 i kl. H  45.

Der var 62 startende biler og 62 fuldførte.

Der er lidt forvirring om beregningen, så det trækker lidt ud med præmie overrækkelsen. Kl. 24 tager vi en taxa hjem. Vi er pænt trætte alle sammen.
Mandag d. 3. okt. Efter et solidt morgen måltid sætter vi kursen hjem ad alle sammen. Niels Chr. bliver sat på toget til København og Helge drager mod syd øst, til et sted i nærheden af Bad Bergleburg. Vi har alle haft en dejlig oplevelse og mødt mange dejlige mennesker. Forhåbentlig ses vi her igen d. 04.10.2012 til 06.10.2012 til det 8. Internationale ADAC Hanse Historic.  Da har Travemünder Automobilsport-Club e.V.  50 års jubilæum. Sådan skriver de på hjemmesiden. . .  Jubiläumsveranstaltung für historische Automobile bis Baujahr 1987 über 700 km durch Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern, Niedersachsen und Sachsen-Anhalt. Det skal nok blive godt. Så er der nogle der har mod på en anderledes oplevelse, så sig bare til. Vi hjælper gerne.

Hilsen - Team Dänemark.  – Team Old Time.
Inge og Troels.