Team Old Time

Nyheder - 2012
Midnight Run 12
10-11-2012

Stjerneløbet
22-10-2012

Stjerneløbet
29-10-2011

Tur til Lübeck oktober 2011
30-09-2011

Team Old Time på Turne i Tyskland
20-05-2011

7 Int Coppa d' Europa 2011
05-04-2011

Stjerneløbet
22-10-2010

Tur til Lübeck oktober 2010
30-09-2010

7 Int ADAC Sachs-Franken Classic 2010
21-05-2010

Stjerneløbet
24-10-2009

11’ Internationale Saar – Lor – Lux Classique 2009
17-05-2009

Stjerneløbet
27-09-2008

Stjerneløbet
27-10-2007
  
Tur til Lübeck oktober 2010 30-09-2010

 

Torsdag d. 30. Sep. efter arbejdstid (16.30) starter vi den gamle Kadett op og sætter kursen mod Lübeck. Her har vi lejet et værelse på et fint lille ”Pension” så vi kan være friske i morgen tidlig. Det er en overkommelig tur. Der er jo kun ca. 340 km herned, og ingen bro.

                                                                                              

                                                                             Internationale 6. ADAC Hanse Historic 2010.
Fredag d. 1. Okt. Vi skal være i teknisk kontrol 8.30, og efter at vi har fået sat diverse mærker på, får vi bilen fint igennem. Det er synsfolk fra ADAC der står for denne opgave. I dette løb er der ingen turistklasse, kun en ”konkurrence” klasse, der så er opdelt i 5 klasser efter årgang. Der er tilmeldt 63 hold, heraf de 26 i vores klasse (årg. 71- 80), og man tillader biler helt frem til 89. Vi får udleveret en ”pose”, som indeholder det, vi får brug for de næste to dage. Rutebog, kontrolkort, madbilletter, slutintroduktion 2, mini rutebog på 6 nye sider, da der er noget af turen lørdag, der må slettes. Vi får at vide, at der er miljø demonstranter i det område. Vi tænker, at de nok ikke kan lide gamle biler, der oser lidt. Vi får ændringerne tilføjet og kikker lidt på den 95 siders rutebog. Det er faktisk ret let. Det er lige som til et rally. Tulipaner frem til prøven (test). Denne er skiltet med de samme skilte som en rallyprøve. Der er så et kort med testen indtegnet. Der er opgivet præcis længde, og markeret start og mål. Eneste forskel er at vi skal køre testen på et opgivet minut og sekund tal, og ikke hurtigst muligt. Tiden bliver startet med fotocelle og diverse sekund tider måles også med fotoceller, og i 1/100 sekund.  Så det er jo til at finde ud af, skulle man mene.
Nå, men klokken bliver 11.11 og det er vores tur til at komme af sted. Vi har start nr. 11. Så det hele går op i ellevetaller.  Vi starter fra torvet i Lübeck ”Altstad”. Vi har ca. 26 km ud til første test, der ligger oppe nordvest på ved Wulfsdorf. Den er på 7,32 km og skal køres på 10 min 4 sek. Det er en fin test. Små veje, mange sving og bakker. Der er lige et par steder, vi skal huske at komme med den rigtige vej. Vi rammer tiden fint og får 0,63 i straf. Der er ”kun” ca. 16 km til næste test. 7,23 km og 9,04 min. Den er rigtig fin. Og nu bliver der kørt forkert op til flere steder. Heldigt for os, er det vores konkurrenter, der er på tur. Vi rammer forbi med 0,73 sek. Se de to tider vi får, er vi faktisk ret godt tilfredse med, men vi ved jo godt at tyskerne kører med deres fine køre computere og er meget bedre til at ramme helt rent. Men vi er tilfredse alligevel. Nu har vi så lige 31 km ned til middagspause ved Reinfeld. Vi har 64 min pause. Det er lokale egnsretter fra Schleswig – Holstein. Rigtig lækkert.
Nu bliver det så til gengæld lidt træls, rent sportsligt. Der er ingen test mellem middagspausen og Kaffepausen, øv. Turen er på 114 km og bringer os mod syd, øst om Hamburg og videre ned på Lüneburger Heide, og helt ind midt i dette store naturreservat, til landsbyen Undeloh. Her er der meget liv, da det er lige i centrum af naturområdet. Der er boder, museum, m.m. og en masse ”Gasthaus”. Det har været en rigtig flot tur herned, også selv om vi har savnet bare 2 test. Nå, men det er der måske en grund til, hvem ved. Vi har 30 min pause. Her er der dejlig tysk kage og kaffe.
Kl. er nu blevet 17.28 og vi skal af sted igen. Vi har 24 km ud til næste test, som er på p-pladsen ved det store indendørs skisportscenter, der ligger ude ved A-7 mellem Hamburg og Hannover. Den er der helt sikkert mange det har set fra motorvejen, på vej til eller fra ferie. Her skal vi så ramme den første fotocelle på 24 sek. og den næste på 30 sek. men regnet fra den første. Da vi kun har et alm. Stopur, lægger vi bare tiderne sammen. Altså 24 & så 54 ved mål. Vi indkasserer 0,06 & 0,04 sek. Se disse tider får vi jo først da vi når til slut på dagen, og der er jo sikkert godt nok. Vi vinder faktisk denne test.. Så går turen videre mod øst i retning Lüneburg. Vi har 36 km op til ADAC’s store testbaner ved byen Embsen. Nu skal vi til at have det sjovt. På det store testanlæg er der både bakker og hårnålesving og meget andet sjovt. Vi skal køre 8 omgange af 1.55 km og skal bruge 2,25 min per. omgang. Ser let ud, men der er godt nok mange sving og bakker. På ”bjerg” bakken er der 5 hårnåle, fedt. Der er rigtig mange veje herinde, som vi ikke skal bruge. Vores rute er markeret med små kegler. Vi har to fine toppe, hvor vi på bagsiden skal skråt tilbage, og de kegler, står godt nok ikke langt nede af bakken.  Det er lige ved at være mørkt, men vi når lige at køre første omgang med et minimum af lys, dejligt. Vi kører frisk til, men må alligevel indkassere 1,22 sek. på første omgang. Så vi giver mere gas, for at lave det bedre ved de næste. Igen lægger vi tiderne sammen, og den totale køretid bliver 19,20 min. Fedt. Vores total straf bliver 4,13 sek. Se det var rigtig skægt. Vi er 20 hold på banen samtidig, uden at komme i vejen for hinanden, rigtig godt. Nu mangler vi bare de sidste ca. 25 km ind til etapemål på Rådhuspladsen i Lüneburg. Ankomst kl. 19,56. Vi har kørt 272 km. og det har været en dejlig dag.
Vi køre ned i P-kælderen ved Hotel Seminaris. Efter at havde fået os indlogeret, er det tid til aftensmad. Det er en rigtig flot buffet med masser af forskellige retter. Helt uoverkommelig selv for mig. Vi kommer til at sidde til bords med et par af de rigtig skrappe hold. Det er vores ”gamle” bekendte, Hans & Manfred, som har været rigtig gode til at hjælpe med råd og vejledning, lige siden vores første løb i Tyskland. De har lige vundet det Tyske Mesterskab. Så er der Hans & Karl. De hører også til oppe i den tyske top 5. Vi sidder og snakker om dagens oplevelser og om hvordan det er gået. Vi fortæller, at vi mener, vi kom mellem 1 – 2 sek. forsent på første omgang. Mener, siger Karl, det må I da vide, det kan I da aflæse på jeres computer. Han ser helt forkert ud i hovedet, da vi fortæller at  ”so ein ding haben wir nicht”, vi har kun et stopur. Efter en tænke pause prøver han så igen. På stopuret kan man jo aflæsse omgangstiden, når man starter den på ny, og den kan jo huske alle tiderne. Vi forklarer ham, at vi da bare lægger alle tiderne sammen og så starter uret, når vi kører gennem fotocellen ved start. Han ryster på hovedet og kommer med en lang forklaring om, at der er fuldstændig tosset, og man på den måde, overfører en evt. fejl fra en omgang til næste omgang, da hver tid samtidig er starttid på næste omgang. Til sidst bryder Manfred ind, og forklarer ham, at det er den eneste måde, vi kan gøre det på, med vores udstyr. Karl mener, vi er total håbløse. Nå, men det lever vi så med. Vi får også en forklaring, der går ud på, at et af de andre hold har udstyr, der med en sensor kan registrere fotocellen og selv starter / stopper tiden på computeren. Ret avanceret ikke.(bliver også løbets vinder) Nå, men efter en hyggelig middagssnak er det blevet sengetid. Vi skulle jo gerne være friske i morgen.


Lørdag d. 2. Okt. Kl. 9,11 går det løs igen. Vi kører syd på til Uelzen, hvor vi er omkring markedspladsen, inden vi kør op til Bad Bevensen. Turen er på ca. 51 km. Så har vi 20 km ud til dagens første test. 6,73 km med tre fotoceller. Den er ude i Elbufer–Drawehn naturpark. Ser spændende ud. De næste 5 sider er fra den ændring, der var til rutebogen. Ved kontrollen er der kø, og det rygtes hurtigt, at der er demonstranter i den anden ende. Det viser sig at det ikke, som vi fejlagtigt troede, er mod os de demonstrerer. Næe der er såmænd mod atomaffald i Gorleben. Og det er ikke bare 100 eller 1.000 mennesker. Næ, vi får at vide at der nok er mellem 100.000 & 150.000 demonstranter, mange af dem autonome, ude i området. Vores forkører er fanget derude i mængden, og må hjælpes ud af politiet. De er bange for, at demonstranterne kan finde på at brænde bilen af. Vi bliver vendt og ledt frem til middagspausen, længere nordpå i reservatet, ved Ventschau. Det er da møj træls, da vi mister hele to test. Den sidste var ellers en bane med en omgangslængde på hele 3,420 km og en samlet længde på 13,790 km. ØV. ØV.
Nå, men nu skal vi op i en gammel fårestald oppe i skoven. Her skal vi spise grillet svin med friskpresset saft til. Det er rigtig hyggelig og dejligt mad. Kl. 13,36 er vi klar igen. Og præcis som i går, har løbslederen igen ingen test mellem middag og kaffen. Det er altså en skam, han ikke lige laver et par stykker på denne tur. Nå, men vi kører de 77 km op til markedspladsen i Mölln. Vi kommer igen ud på en flot tur. Et langt stykke følger vi Elben. Vi kommer forbi en del steder, hvor små dele af den gamle grænse mellem øst og vest er bevaret. Vi kommer også ind på et ca. 5 km langt stykke ”gammel” vejstykke fra DDR tiden.(brosten)  Fra Mölln er der 11 km ud til næste test. Det er en start mål test, på 5,22 km. der skal køres på 6,40 min. Det er små asfalterede ”markveje” det går op og ned, ud og ind. Dejligt. Igen er der mange, der kører forkert. Vi rammer 0.7 sek. forbi. Så har vi 22 km til løbets sidste test. Den er lige uden for Lübeck, og er en nedlagt testbane. Det bliver spændende. 1,780 km pr. omgang på 2,48 min. Vejene er meget smalle, og der er ikke mange lige strækninger. Vi kommer da også 1,0 sek. forsent første gang. Anden gang er vi nede på 0,35 sek. og sidste omgang rammer vi på et rent 0,0. Rent held. Men rigtig sjovt. Nu mangler vi bare de sidste 15 km ind til torvet i Lübeck. Ankomst 17,00.  Igen i dag har det været en flot tur. Dagens etape 255 km. og hele løbet blev på 527 km.
Nu må vi så vente med spænding til festmiddagen. Igen får vi rigtig lækkert mad. Så bliver resultaterne ophængt.

I vores klasse ser det sådan ud.

1.   Ulrich Rogga / Claudia Rogga - Fiat X 1/9 Bertone                         6,91 sek.
2.   Rainer Stolzenberg / Rosemarie Sämann - Alfa Romeo Giulia         7,39 sek.
3.   Troels Nielsen /  Inge Nielsen - Opel Kadett Coupe GTE                 7,64 sek.
4.   Nils Krümpelmann / Heidi Krümpelmann  - Opel Kadett C Coupe     7,88 sek.

Altså de 4 første biler i vores klasse inden for 1 sekund. Ikke lige hverdagskost. Løbet blev vundet af Klaus Steffens / Karin Steffens i en Jensen 541 S med 3,31 sek. Vores placering rækker til en 9 plads generelt. Vi kan slet ikke få armene ned. Og vores ven Karl, fra i går ryster på hovedet. De blev nr. 3 i deres kl. og 4 gen.
Efter en lang, men hyggelig aften, finder vi tilbage til vores lille ”Pension”. Nu trænger vi til en god nats søvn, inden vil begiver os hjem ad i morgen. Det har været en dejlig oplevelse, også selv om vi mener, vi manglede nogle test både fredag og lørdag. Vi har igen truffet mange dejlige mennesker og fået nogle nye mailadresser med hjem.
Se, i et løb som dette, kan alle deltage og finde rundt på ruten med rimelighed. Så er det bare et spørgsmål om at ramme fotocellerne. Det er en anden form for et weekend ophold, og så er det rigtig sjovt og hyggelig.
Så er der nogle der har fået blod på tanden, så sig lige til. Det kunne være sjovt hvis vi kunne stille hold (3–5 mandskaber) i ”Holdkonkurrencen” næste år. Der er det måske tre dage. Lübeck og til Brandenburg og retur.


Med sportslig hilsen Inge & Troels.    Team Old Time.