Team Old Time

Nyheder - 2017
Nytårsløbet - Randers Auto Sport
30-12-2017

Julehilsen 2017
24-12-2017

Årsafslutning i D.T.H.T.
02-12-2017

”13. Int. Midnight Run 2017”.
11-11-2017

2.Int. Nacht der lange Messer 2017.
28-10-2017

Gråmose Auto Løbet JFM5
21-10-2017

13. Int. ADAC Hansa Historic 2017.
12-10-2017

FDM-Dasu Classic - Finalen
07-10-2017

Cykel og Rallye Tour i Tyskland
23-09-2017

Fyn Rundt 2017
16-09-2017

Au2parts-Eurodeal Løbet FDC 4
02-09-2017

JFM3 / DM5 Cirkle K - Løbet
26-08-2017

Stor Skuffelse.
05-08-2017

31. Int. ADAC Christophorus Oldtimer Rallye
23-07-2017

Bjerringbro-løbet. O-løb
07-06-2017

Europa Tour 2017
10-05-2017

Westküsten Classic 2017
30-04-2017

Cirkel-K Løbet
25-03-2017

Vinter Classic 2017
18-03-2017

Winter Trial DK
11-02-2017
  
Au2parts-Eurodeal Løbet FDC 4 02-09-2017

 

FDM Dasu Classic 4. afd

Så blev det endnu engang til et Århus-løb for Team Old Time  / Niels Peder og Ditte. Denne gang et P-løb med start fra Carl Christensen A/S ( indehaver af 3 selskaber – Au2oparts – Eurodeal  og Valvoline ) i Brabrand. Her var der gjort noget ud af morgenkaffe og maskinkontrol. Derudover var der ”Portal-Start” hvor direktøren ”himself” satte en ære i at sende deltagerene afsted – Jo festligt var det.

 

Ruten var lagt vest for Århus og rundede både Borum, Sabro, Frisenborg, Sorring, Galten, Nørre Vissing, Linå, Laven, Ry, Hårby, Stjær m.v. på den 230 km lange rute. Der var på forbilledlig vis toiletter ved alle OTKér   - Ved OTK 2 efter ca. 50km, var der en 20min. pause ved Skjød forsamlingshus.

Frem hertil var det gået både godt og skidt for Ditte og jeg. Vi havde stor værdi af vores O-løbs erfaring. Der var nemlig ikke mindre end  5 skilte ( selv Expert mandskaber manglede skilte her ) Vi fik dem alle med på kontrolkortet, på trods af 45 km/t og højt stressnivau for at nå frem til næste sekundetape, som alle var med 48 – 50 km/t  - Hastighederne var efter min mening lige i overkanten i forhold til vejenes beskaffenhed.

Efter start på SS4 ( sekundetape ) ved pkt. 12, slap heldet imidlertid op. Vi havde tegnet ruten forkert op på kortet, og dermed overset en kortere vej til pkt. 13 – Fatalt på en sekundetape og med kun ca. 14 km til OTK 2 samt hele to sekundetaper inden da. Vi missede selvsagt begge sekundetaper og kom 2 min. for sent til OTK L Her var der, som, sagt 20 min. max-pause. Tidskontrollen kom så til at give os og startnr. 14 samme afgangstid efter pausen. Det opdagede vi desværre først ved afgang fra pausen,  og  da vi holder til start på SS6, vælger vi at starte på en halvt minut, for ikke at forstyrre enten mandskabet foran eller bagved os. Så måtte vi satse på at beregner-systemet kunne håndtere det. Ellers var det nu også lige meget, muligheden for en topplacering, var borte, sammen med de 50 strafp. vi indtil videre havde raget til os.

Ved middagspausen ( også en max-pause) på Gl. Høver Kro i Galten, fik vi rettet tiden op, så vi igen kom til at starte i rækkefølge, med den rigtige tid og med 1 min. interval mellem deltagerene.  Middagen stod på hjemmelavede tarteletter – ja, altså både tartelet og fyld var lavet fra bunden af – De var superlækre.

Således opladet, var vi klar til de sidste 7 sekundetaper ( af 18 ) Det gik også fint med sekundetaperne. Dårligste tid på 17 HTKér var 2 Strafsek.  Og hele 14 HTKér havde på 0 eller 1 sek. ”ikke så ringe endda” Desværre misser vi en finte og et skilt, hvilket dog alle i Sport-klassen ( på nær 1 mandskab ) gjorde. På sekundetaperne er vi faktisk helt suveræne på eftermiddagsdelen. Her har vi 14 strafp. – nærmeste mandskab ( vinder i Sport ) har hele 25 strafp.  Selv i Expert-klassen kan kun to mandskaber, præstere tider  under 14 sek. ( 12 og 13 strafp. )  -  Altså  - Der er potentiale til en sejr  - Såeeh - Hvis og Hvis ………

 

I mål på Gl. Høver Kro, er der biksemad og spejlæg. Vores Tyske venner,  Werner og Christa Stein, spørger lidt skeptisk til menuen,  men det smager fantastisk. Der bliver også diskuteret frem og tilbage med Dommer / Beregner og Løbsleder m.h.t. vores lille ”stunt” med start på ”halvt.minut”, idet beregningssystemet ikke kan håndtere det. – Løbsleder, Hans Jacobsen, tager dog til sidst en beslutning til vores fordel og laver en manuel beregning af vores slut-strafpoint, som tager højde for de 11 HTKér vi har ”ramt” ( plus/minus 30 sek. ) ”Off-Line” – Vi siger tak – og rykker fra en absolut sidsteplads  til en 4. Plads af 10 mandskaber i Sport-klassen.

Jeg havde op til løbet monteret  videokamera inde i bilen, bag sæderne. Det faldt ikke heldigt ud, da kameraet havde svært ved at kompensere for den store lyskontrast, fra skygge inde i bilen, til sol-oplyst landskab forude. Desuden var optagelserne en smule rystede. Jeg har dog fundet en lille video stump, som nogenlunde viser hvad der foregår inde i bilen, når vi kører sekundetape. Den kan ses her:

https://youtu.be/RMWdJgsEJ3A

Med Sportslig Hilsen

Niels Peder