Team Old Time

Nyheder - 2017

Årsafslutning i D.T.H.T.
02-12-2017

”13. Int. Midnight Run 2017”.
11-11-2017

2.Int. Nacht der lange Messer 2017.
28-10-2017

Gråmose Auto Løbet JFM5
21-10-2017

13. Int. ADAC Hansa Historic 2017.
12-10-2017

FDM-Dasu Classic - Finalen
07-10-2017

Cykel og Rallye Tour i Tyskland
23-09-2017

Fyn Rundt 2017
16-09-2017

Au2parts-Eurodeal Løbet FDC 4
02-09-2017

JFM3 / DM5 Cirkle K - Løbet
26-08-2017

Stor Skuffelse.
05-08-2017

31. Int. ADAC Christophorus Oldtimer Rallye
23-07-2017

Bjerringbro-løbet. O-løb
07-06-2017

Europa Tour 2017
10-05-2017

Westküsten Classic 2017
30-04-2017

Cirkel-K Løbet
25-03-2017

Vinter Classic 2017
18-03-2017

Winter Trial DK
11-02-2017
  
2.Int. Nacht der lange Messer 2017. 28-10-2017

Tur til Walsrode - Tyskland.

 

Fredag eftermiddag, sætter Karin & Niels Peder, Inge & jeg, os i Toyotaen, og kører sydover. Vi skal til Walsrode og spise aftensmad. Nåe ja, N.P. og jeg skal også deltage i løbet ”Nacht der langen Messer” i morgen eftermiddag.

Og bare så der ingen misforståelser er, ja så refereres der til den store motorsportsbegivenhed ”Rally Monte Carlo”, hvor de sidste etaper under et, har dette tilnavn.

Der er for øvrigt også 6 andre modige danske hold, der skal køre med. Vi mødes næsten alle sammen på hotel ”Stadtschänke”, i centrum af byen. Vi er fremme ved halv ni tiden. Der er ca. 440 km herned. Vi hygger os alle sammen, og vi har fået besøg af Barbara & Helge Jensen ovre fra ”Øen”. De skal ikke køre i morgen, med kom forbi og vil gerne hygge sammen med os til i morgen. Rigtig dejligt.

 

 

Lørdag formiddag bliver brugt meget forskelligt. Vi 4 fra Team Old Time, kikker os om i byen. Ved 12 tiden, rigger vi bilen til, får tanket og kørt tripkontrol. Så indfinder vi os ved start på ”Restaurant Krug Dreikronen” lidt nord for byen. Der er tilmeldt 40 hold. Inddelt i 4 klasser. K1. Sport. K2. Touring. K3. Nybegynder. K4. Orientering. Løbet er på lige godt 200 kilometer. Første halvdel i dagslys og så resten i mørke. Løbet er tilegnet de dansk historiske regler, tilsat lidt tysk krydderi. Det er tydeligt under førermødet, at det er de tyske teams, der er mest utrygge. Og det forstår man godt, da det også er dem der har den største ændring i løbsformen. Altså en klar fordel for de danske teams. Måske vil lidt mere af de tyske ting, kun gøre det sjovere for begge parter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå, men vi har start nr. 38. kl.15.38. Den første etape er med lidt sjov ”rebus” orientering. Den bringer os nordvest ud til ZK (tidskontrol) ved Kohlenförde. Anden etape, bringer os stik nord. Det er ikke mange ben i og den bringer os til ZK i landsbyen Kirchwalsede. Etape tre er igen en ”rebus” tur. Sjovt at køre og efter diverse rundture skal vi østpå til midtvejs pause i byen Visselhövede. Hertil har det været gråt, men tørt. Nu begynder regnen, som vi bøvler med resten af turen. Det er blevet helt mørkt nu, efter vores 30 minutters pause.

 

Vi starter med en let orienteringsetape (næsten en transport etape) frem til en P-plads i skoven ved Grosse Bullensee, små 20 km mod nordvest. Men på denne etape er der lavet en rigtig god / fin radering af et helt vejstykke. Den overser vi fuldstændig, desværre. Nu skal det blive sjovt. Vi skal køre en 2 km lang tulipanetape, på en lille P-plads, her ved søen. Den består af ikke mindre end 24 tulipaner og den skal køres med 20 km/t, og finder vi ud af, indeholder ikke mindre end 7 HTK'er. Da det er ene små mål, er vores strategi, at være omhyggelige med at køre de opgivende mål 100 % rigtig. Det går fint og efter de første ca. 500 m, er vi kommet pænt foran, opdager vi så. Vi holder lige ind til siden lidt. Herfra har vi så helt styr på det hele, føler vi. Vi kommer fint rundt og ud fra opgaven. Desværre har løbsledelsen ikke lige taget højde for, hvor mange biler der kommer til at køre rundt på den lille P-plads, med det resultat, at tidskontrollerne ikke kan følge med. Derfor udgår denne opgave desværre af beregningen. Vi smutter hurtigt videre, da dette er en lille hurtig etape på kun 9,54 km og på 15 min. Inkl. Sekundetapen på P-pladsen. Så der er ikke tid til at kikke på de andre. Med en lille O-finte, når vi frem til ZK6 ved Bothel, til tiden.

     Rutekontrol.

 

 

 

 

Til Venstre

Opgaven.

 

Til Højre

Terræn.

 

 

Rigtig Go

Tur. :-)

 

 

 

 

Næste etaper er igen med sjove orienterings løsninger og det klarer vi fint indtil kort før næste tidskontrol. Her er der en pil (i et industriområde) der ikke er lavet rigtig. På den bruger vi desværre en del tid, for at se om vi evt. kan finde den vej pilen skal vise. Den er her bare ikke. Nu har vi rigtig travlt. Desværre er ZK 7, i skoven syd for ”Neuenkirchen”, rigtig svær at finde. Og det ikke kun for os. Samtidig får vi rodet rundt i etapetiderne, da en ny etape, IKKE har sin egen startside, men starter lige under den foregående. Så køretiden der er opgivet på denne side, er for den nye etape (55 min) og ikke de 45 min vi har kæmpet for at nå. Vi er fremme efter 52 min, altså stadig for sent, men afventer tiden efter 55 min. Øv.

Nå, nu skal der ro på igen. Vi skal ud på den sidste etape, som bringer os tilbage til ”Restaurant Krug Dreikronen”. På vejen er der lige nogle rigtig gode detaljer, som vi desværre overser en af. Men ellers kører det fint for os syntes vi. Vi er fremme ved mål kl. 21.51.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Ruten studeres.                                                                      Tre Dansk hold på de 4 første pladser - FLOT.

 

Nu havde vi jo håbet på at der ”igen” var ”Schnitzel buffet” men NEJ, sådan er det ikke i år desværre. Til stor skuffelse for de danske deltagere, der jo har læst i vores ”rapport” fra sidste år, hvor der var en lækker Schnitzel buffet. Nå, men den mad der står til os nu, kan da også gå an, når den ikke holdes op mod en ”Schnitzel”. :-)

Der er højt humør ved bordene, og snakken går livligt. Ruten diskuteres og studeres. Hvorfor mangler vi det skilt ? ? Kortkvalitet har været super, når vi ser bort fra, at de ikke er i noget bestemt målestok. De skal køres på signaturer. Hvad er ok i dagslys, men meget krævende i mørke. Jow, der er liv. Det fornemmes at det ikke er gået specielt skidt for de danske wikinger. Der er udgået 6 hold af forskellige årsager. Og nu kl. 24. til resultaterne.

Beregning. Tre "unge" Herre.

I K1. bliver det til en flot dansk indsats. Rene & Jørgen kører deres Honda ind på en suveræn første plads. Det udløste også en generel førsteplads. Rigtig flot kørt. De bliver efterfulgt af Karsten & Teddy i den gule Rekord. De scorede en 2 plads både i klassen og Generelt. Se det er noget man bør bemærke. Flot klaret.  Brødrene Brøndum, løb med 4 pladsen. Lars P. & Poul Bo bliver nr. 6. Lars & Benny nr. 8. og Per & Frank nr. 10. Flot dansk indsats.

I K4. bliver det til en førsteplads til halvdanskeren Werner Stein & hans tyske makker Lutz Müller og Troels & Niels Peder må ”nøjes” med en 4 plads.
I holdmesterskabet, løb ”DK-Wiking Nord” (375 straf sekunder) med førstepladsen & ”DK-Wiking Süd” besætter andenpladsen. (404 straf sekunder) Så der er kamp til stregen.  

Her søndag morgen, ved den fælles morgenkaffe, er der mange roser og alle er enige om, at det har været en spændende oplevelse, som sagtens tålte en gentagelse. Løbsleder Richard Lehr er også mødt op til kaffe og en sludder. Han er meget interesseret i hvad vi mener der kan laves bedre eller ændres til næste gang, hvis en sådan kommer. Hvad vi helt bestemt opfordrer til. Midt formiddag, tager vi afsked og sætter alle kursen mod nord igen og midt eftermiddag når vi Midtjylland. Det har været en rigtig dejlig tur, og vi har hygget os sammen med både de danske wikinger og de tyske svende.


Med sportslig hilsen Team Old Time. - Niels P & Troels.